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近代建築ステンドグラス制作者木内真太郎の業績: 木内真太郎の関連資料を中心として

机译:现代建筑的彩色玻璃创作者酒内伸太郎的成就:专注于酒内伸太郎的相关材料

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摘要

本稿では木内家資料を基に、他資料との照合や現地調査等様々な検討を重ねた結果、木内真太郎が制作に関わったと考えられる142作品の特質を整理•分析した。また、それらの建築に設置されたステンドグラスのデザインを、抽象的•具象的なものに大別し、さらに植物•動物•幾何等に細分類した。その結果、日本近代建築におけるステンドグラスの最初期から大正末期まで、経年的な変化は見られなかった。%1. This thesis mentions about 142 stained glass works which are thought to be made by Shintaro Kiuchi, based on files and data which the Kiuchi family has kept. 2. The designs of those works are classified into two - abstract and concrete. Then they are categorized more into details. 3. While the design of stained glasses in Japan didn't change much from the Meiji era to the end of Taisho era, ship designs were comparatively found a lot. This is because of the prosperity of shipping business, which reflected the new era's arrival. Also, it was because Shintaro Kiuchi was fond of ships.
机译:本文根据木chi家族的资料,在与其他材料进行对照和实地调查等各种研究之后,整理并分析了与木chi慎太郎有关的142件作品的特征。此外,安装在这些建筑物中的彩色玻璃的设计大致分为抽象和混凝土,并进一步细分为植物,动物和几何形状。结果,从现代日本建筑中的彩色玻璃开始到大正时代结束,都没有观察到时间的变化。 %1.本文提到了142幅彩绘玻璃作品,它们是由九内伸太郎根据其保留的文件和数据制作的; 2.这些作品的设计分为两种抽象和具体。 3.从明治时代到大正时代末期,日本的彩色玻璃的设计并没有多大变化,但由于船舶业务的繁荣,船舶的设计被发现的比较多。不仅反映了新时代的到来,而且还因为酒内伸太郎(Shinnaro Kiuchi)喜欢船只。

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