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Solitäre Metastasen der Wirbelsäule

机译:脊柱孤立性转移

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摘要

Advances in oncological and surgical therapies have led to a significant increase in life expectancy of cancer patients and also prolonged survival of patients with isolated or multiple metastases. Among the skeletal manifestations the spine is the most often affected site. Using novel imaging techniques with higher resolution and use of metabolic signatures, the screening of cancer patients has improved considerably. Consequently, the diagnosis of metastases is becoming increasingly more sensitive. Therefore, but also due to more effective polychemotherapy protocols, singular or solitary metastases are more frequently observed either in the early stages or as a result of a controlled malignant tumor entity (stable disease). The questions whether a solitary metastasis really exists (illusion or reality?) and its radical oncological and surgical treatment as a circumscribed singular tumor manifestation, is really relevant for the overall prognosis, remains controversial. However, it seems evident that a biologically favorable underlying tumor biology, radical treatment of the primary tumor and a long metastasis-free interval are valid predictors of a good oncological outcome. In the presence of a solitary metastasis under these circumstances (typical example: solitary metastasis of renal cell carcinoma many years after radical tumor nephrectomy) a radical surgical procedure (en bloc spondylectomy) can significantly improve the long-term prognosis of this patient group in combination with adjuvant chemotherapy and/or radiotherapy. However, a thorough evaluation of the overall survival prognosis, a detailed and complete staging followed by a treatment consensus in the interdisciplinary tumor board has to precede any therapeutical decisions.
机译:肿瘤学和外科疗法的进步已导致癌症患者的预期寿命显着增加,并且还延长了具有单独或多个转移灶的患者的生存期。在骨骼表现中,脊柱是最常受累的部位。使用具有更高分辨率的新成像技术和代谢特征的使用,癌症患者的筛查已得到显着改善。因此,转移的诊断变得越来越敏感。因此,而且由于更有效的多化学疗法方案,在早期或由于受控的恶性肿瘤实体(稳定疾病)而更经常观察到单发或孤立转移。是否真正存在孤立转移(幻觉还是现实?)以及其作为有限的单一肿瘤表现的根治性肿瘤学和外科治疗与总体预后确实相关的问题仍存在争议。然而,似乎显而易见的是,生物学上有利的基础肿瘤生物学,对原发肿瘤的彻底治疗以及无转移的长间隔是良好的肿瘤学结果的有效预测因子。在这些情况下存在孤立转移的情况下(典型示例:根治性肿瘤肾切除术后多年的肾细胞癌孤立性转移),根治性外科手术(整脊椎切除术)可以显着改善该患者组的长期预后辅助化疗和/或放疗。但是,对整体生存预后的全面评估,详细和完整的分期,以及跨学科肿瘤委员会的治疗共识,必须先于任何治疗决定。

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  • 来源
    《Der Orthopäde》 |2013年第9期|709-724|共16页
  • 作者单位

    Centrum für Muskuloskeletale Chirurgie Klinik für Orthopädie Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie Charité-Universitätsmedizin Berlin Campus Virchow-Klinikum">(1);

    Centrum für Muskuloskeletale Chirurgie Klinik für Orthopädie Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie Charité-Universitätsmedizin Berlin Campus Virchow-Klinikum">(1);

    Centrum für Muskuloskeletale Chirurgie Klinik für Orthopädie Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie Charité-Universitätsmedizin Berlin Campus Virchow-Klinikum">(1);

    Centrum für Muskuloskeletale Chirurgie Klinik für Orthopädie Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie Charité-Universitätsmedizin Berlin Campus Virchow-Klinikum">(1);

    Centrum für Muskuloskeletale Chirurgie Klinik für Orthopädie Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie Charité-Universitätsmedizin Berlin Campus Virchow-Klinikum">(1);

    Centrum für Muskuloskeletale Chirurgie Klinik für Orthopädie Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie Charité-Universitätsmedizin Berlin Campus Virchow-Klinikum">(1);

    Centrum für Muskuloskeletale Chirurgie Klinik für Orthopädie Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie Charité-Universitätsmedizin Berlin Campus Virchow-Klinikum">(1);

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  • 原文格式 PDF
  • 正文语种 eng
  • 中图分类
  • 关键词

    Imaging diagnostics; Tumor board; Prognosis scores; En bloc spondylectomy; Palliative surgery;

    机译:影像诊断;肿瘤板;预后评分;整体脊柱切除术;姑息手术;

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