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GPUによる時間領域音場シミュレーションの高速化: DHMとFDTDの比較

机译:使用GPU加速时域声场仿真:DHM和FDTD之间的比较

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摘要

本報告では,GPU(Graphic Processing Unit)を用いた音場の高速シミュレーションに関すろ検討を行っている。音場計算法としてディジタルホイヘンスモデル(DHM)とFDTD法を採用し,2次元音場について両者をGPUに実装した場合の演算性能を比較する。また,GPUに適した計算手法としてシューダを1本化したFDTDアルゴリズムを提案し,その有効性を確認する。さらに,GPUのアーキテクチャに基づいた理論演算性能予測法を提案する。%In this paper, a Graphic processing unit (GPU) is applied to the acoustic field simulation in order to achieve the high computing performance. Two numerical methods are implemented on the GPU; one is digital Huygens' model (DHM) method and the other is the finite difference time domain (FDTD) method. The calculation performance is evaluated for two-dimensional sound field. A FDTD algorithm which is particularly effective for GPU architecture is proposed in which the shading program is described as one shader. The calculation performance is theoretically predicted based on GPU architecture.
机译:在本报告中,我们正在研究使用GPU(图形处理单元)进行的声场高速仿真。采用数字惠更斯模型(DHM)和FDTD方法作为声场计算方法,并比较了二维声场在GPU上安装时的计算性能。另外,我们提出了一种适用于GPU的单鞋FDTD算法作为计算方法,并验证了其有效性。此外,我们提出了一种基于GPU架构的理论计算性能预测方法。 %本文将图形处理单元(GPU)应用于声场仿真以实现较高的计算性能,在GPU上实现了两种数值方法;一种是数字惠更斯模型(DHM)方法,另一种是数字惠更斯模型(DHM)方法。时域有限差分(FDTD)方法,评估了二维声场的计算性能,提出了一种对GPU体系结构特别有效的FDTD算法,其中将着色程序描述为一个着色器。理论上基于GPU架构进行预测。

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