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モパイル環境におけるTCPを用いたィンタラタティブ通信の性能改善技術の検討

机译:Mopile环境下基于TCP的交互式通信性能改进技术研究

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摘要

Recently, many commercial cloud computing services have rapidly evolved and are applied for processing of large volume data or data backup. Coupled with the growth of wireless broadband market, it is expected that users will increasingly access these cloud services using mobile devices or thin client devices with response-sensitive applications such as remote desktop and online game. Such applications typically use the transmission control protocol (TCP) between mobile devices and servers in cloud data centers. So far, many congestion algorithms tuned for variety of networks have been proposed and the optimal algorithm is different based on the network characteristic. Though, the communication response of end-to-end TCP sessions may be degraded by frequent quality changes in the wireless link or movements of virtual machines, it is difficult for users to select the optimal congestion control algorithm according to the network characteristic. In this paper, we proposed a method to improve the response in interactive communication by dynamically changing congestion control algorithms based on changes in the link quality. And then, we show the proposed method can be effective in the environment where burst packet loss occurs.%今日,様々な商用クラウドサービスが普及しつつあり,大量データ処理,データバックアップ等の用途に利用されている.ワイヤレスブロードバンドの普及と相まって,今後,移動デバイスから無線を介してクラウドをアクセスし,仮想デスクトップやオンラインゲーム等のインタラクティブ通信を行うアプリケーションが広く利用されることが期待される.インタラクティブ通信を行うアプリケーションは,移動デバイスとクラウド内のサーバ間でTCPプロトコルを主に使用する.従来,様々なネットワークに向けチューニングされたTCP輻輳制御ァルゴリズムが提案されてきたが,どのアルゴリズムが適切かはネットワークの品質やアプリケーションの特性により異なる.また,無線アクセス網における時々刻々変化する回線品質や,クラウドにおける仮想化されたサーバの移動により,エンドエンドのTCP通信は大きく影響を受け,通信レスポンスが低下することが予想されるが,ューザーはネットワークの特性に応じて最適なアルゴリズムを選ぶことが困難である.本稿では,インタラクティブ通信のレスポンス性能に着目し,様々なTCP輻輳制御アルゴリズムについて適応領域を明らかにした上で,ネットヮークの品質に基づき適応的に輻輳制御アルゴリズムを切替えることで改善する方法を提案しその有効性を示す.
机译:近来,许多商业云计算服务已迅速发展,并已用于处理大量数据或数据备份。随着无线宽带市场的增长,预计用户将越来越多地使用具有响应敏感型应用程序的移动设备或瘦客户端设备(例如远程桌面和在线游戏)访问这些云服务。此类应用程序通常在云数据中心的移动设备和服务器之间使用传输控制协议(TCP)。到目前为止,已经提出了许多针对各种网络而调整的拥塞算法,并且根据网络特性,最优算法是不同的。尽管由于无线链路中频繁的质量更改或虚拟机的移动,端到端TCP会话的通信响应可能会降低,但用户很难根据网络特性选择最佳的拥塞控制算法。在本文中,我们提出了一种通过根据链路质量的变化动态更改拥塞控制算法来改善交互式通信响应的方法。然后,我们证明了所提出的方法在突发数据包丢失发生的环境中是有效的。今后ロードバンドの普及と相まって,以往,移动デバイスから无线を介してクラウドをアクセスし,仮想デスクトップやオンラインゲーム等のインタラクティブ通信を行うアプリケーションが広く利用されることが期待される。デバ来,様々なネットウドークに向けチューニングされたTCP TCP辏ァ制御ァルゴリズムがのズムがきたが,どのアルゴリズムが适切かはネットワットワクの品质やアプリケーションののの特性により异なる。また,无线アクセス网における时々刻々変化する回线品质や,クラウドにおける仮想化されたサーバの移动により,エンドエンドのTCP通信は大きく影响を受け,通信レスポンスが低下することが予想されるでは,ューザーはネットワークの特性に応じて最适なアルゴリズムを选ぶことが困难である。の品质に基づき适応的に合成に制御アルゴリズムを切替えることで改善する方法を实施しその有效性を示す。

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