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戦争の間、鏡の間、平和の間の関係の多様性の中にみられるヴエルサイュ宮殿のグランド•デザィンへの指向

机译:在战争,镜子与和平之间的关系多样化中,凡尔赛宫的宏伟设计走向

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摘要

17世紀のフランスの庭園(jardins)は、正方形、長方形や円など の幾何学図形に則ったボスコ(bosco)と園路からなり、木を幾何学 立体に刈り込むイタリア式庭園の大きな影響を受けながら、城館 (chateau)が一つの極として庭園の入口側に配置され、城館と庭園 が密接に結びついて一つの世界を作り上げているといわれる。つま り、城館と庭園が同一のグランド•デザィン(grand dessin)に則つ ているということである~(1))。たとえば、建築のモダン·ムーヴメン トの理論的支柱ジークフリート•ギーディオンは~(2))、その著書『空 間•時間•建築』で次のように述べた~(3))。%It is said that a characteristic of the Versailles Palace is an architectural appearance unified of the chateau and the gardens. However, there is a serious difference between the iconography of garden statues and that of ceiling pictures at Galerie des Glaces. In this paper, we bring lateral saloons of the gallery into focus to examine relationships between the chateau and the gardens at Versailles from the viewpoints of spatial connection, iconographies argued in our paper and, newly in this paper, this gallery's function. In other words, our aim is to clarify complicated design methods of French modern architecture.
机译:17世纪的法国花园(Jardins)由沿着正方形,矩形和圆形等几何图形的壁画和花园小径组成,同时受到将树木切成几何形状的意大利花园的极大影响。据说城堡殿堂是在花园的入口侧成一极,城堡殿堂和花园紧密相连,形成一个世界。换句话说,城堡大厅和花园遵循相同的宏大设计(1)。例如,Siegfried Gideon是现代建筑运动的理论支柱,在他的《时空建筑》(3)中说过。据说凡尔赛宫的一个特征是城堡和花园的统一建筑外观,但是,花园雕像的画像与格拉茨画廊的天花板图片之间的画像存在严重差异。我们着重讨论了画廊的侧面沙龙,从空间联系的角度研究了凡尔赛宫与花园之间的关系。阐明法国现代建筑的复杂设计方法。

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