高密度指向性表示3Dディスプレイにおける実写入力手法を提案する.提案手法では,静止している物体を撮影対象とし,単独のカメラで撮影した動画から自然特徴点を抽出することで動画中に含まれる異なる視点画像同士を対応付け,立体映像を生成する.本手法は,得られた特徴点同士の対応関係から,簡易的な幾何制約のみを用いて立体映像を生成する.そのため,幾何学的制約を全て満たすわけではないが,高密度指向性表示方式の3Dディスプレイに立体映像を表示するための素材としては十分な映像を生成でき,かつ簡易な操作のみで立体映像を取得することができる.%We propose a method to input a real scene for a 3D display using high-density directional images. The 3D image is created by using a correspondence between the frame images of the movie of the static object. Our method uses some parts of the geometric constraints; therefore the correct image cannot be generated. However, 3D image created by our method has sufficient quality for a 3D display using high-density directional images. Moreover, 3D image can be created only by easy operations, which are feature detection and translation of the frame images, because our method does not need any complex computation.
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