首页> 外文期刊>電子情報通信学会技術研究報告 >ウオークスルーを実現する自由視点映像合成方式
【24h】

ウオークスルーを実現する自由視点映像合成方式

机译:实现漫游的自由视点视频合成方法

获取原文
获取原文并翻译 | 示例
       

摘要

"Free Viewpoint Video" generating technology enables audiences of TV program to choose their own viewpoints. We propose a novel method to realize "walk-through" experience in which the viewpoint can fly into the phalanx of sports game players in a large arena, where the scene is captured by video cameras surrounding the arena. The proposed method employs a local ray-space concept It divides the 3D space into small subspaces to generate a local ray-space, generates local images, and integrates them to reconstruct the scene. Furthermore, the proposed method solves a vertical disparity problem that might cause a border discontinuity in the integration process. A computer simulation shows that the proposed method achieves highly flexible viewpoint generation with high fidelity.%複数カメラで撮影した映像から,任意の視点における映像を合成する自由視点映像合成技術が注目されている.本稿では,その中でも特に,スポーツやダンスのように広い空間に複数の被写体が散在するような状況を複数カメラで取り囲んで撮影した映像から,被写体の間を通り抜ける視点の(ウオークスルー)自由視点映像を合成する方式を提案する.光線空間の手法を用いつつ,新しいアプローチとして,被写体空間を多数の小領域に分割し,個別に映像合成を行い,全体の統合を行う方式を採用した.また,統合時に問題となる縦方向視差の補正も導入している.これにより,真に自由な視点移動を可能とする臨場感の高い映像合成が実現できた.
机译:“免费视点视频”生成技术使电视节目的观众可以选择自己的视点。我们提出了一种新的方法来实现“漫游”体验,在这种体验中,视点可以飞入体育游戏玩家的方阵中,在大型竞技场中,摄像机由舞台周围的摄像机捕获的场景方法。该方法采用局部光线空间概念,它将3D空间划分为小子空间以生成局部光线空间,生成局部图像,并将其集成以重建场景。计算机仿真表明,该方法实现了高灵活度,高保真度的视点生成。%用于合成视频的自由视点视频合成技术正在引起人们的注意。在本文中,特别是从围绕着多个对象散布在诸如运动和舞蹈等广阔空间中的情况下,用多台摄像机拍摄的视频中,穿过对象的视点的自由视点视频(穿行)我们提出一种合成方法。在使用射线空间方法的同时,采用了一种新方法,其中将对象空间划分为大量的小区域,执行单独的图像合成,然后将整体进行集成。另外,我们还引入了垂直视差校正,这在集成过程中是一个问题。结果,我们能够实现高度逼真的视频合成,从而实现视点的真正自由移动。

著录项

相似文献

  • 外文文献
  • 中文文献
  • 专利
获取原文

客服邮箱:kefu@zhangqiaokeyan.com

京公网安备:11010802029741号 ICP备案号:京ICP备15016152号-6 六维联合信息科技 (北京) 有限公司©版权所有
  • 客服微信

  • 服务号