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【24h】

VODサービスのためのサーバ・P2P統合ストリーミングシステム

机译:用于VOD服务的服务器/ P2P集成流系统

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摘要

In Video-on-Demand (VOD) services with the client server (C/S) method, when the load of the media server is greater than expected because of an increase in the number of users, the server has to reject a new request or keeps users wait for buffering. In this paper, we propose a streaming system that integrates the server and Peer-to-Peer (P2P). In this integrated system, a part of users connected to the server are switched to the BitTorrent sub-system that is a hybrid P2P, when the server cannot provide streams without buffering time. We evaluate the proposed system in terms of buffering time. As a result, when the number of users is 50-100, the server bandwidth is lOOMbps, users bandwidth is lOMbps, and the bit rate of a video is 2Mbps, buffering time of the proposed system becomes 8.47 seconds on average and is reduced 17 seconds from the BitTorrent system, 361.38 seconds from the C/S system. Moreover, we compare the rarest-first method with the sequential method as chunk selection methods at various bit rates of a video.%クライアントサーバ(C/S)方式のビデオオンデマンド(VOD)サービスでは,ユーザ数の増加によりメディアサーバに想定以上の負荷がかかると,視聴制限や再生の途切れが発生する.そこで本稿では,既存のVODサービスで再生の途切れが発生する状態になった場合,ユーザの一部をC/S方式からハイブリッド型Peer-to-Peer(P2P)方式であるBitTbrrent方式に切り替える,サーバとP2Pを統合したストリーミングシステムを提案する.提案システムの有効性を示すために,再生の途切れ時間を用いて評価する.シミュレーション結果として,サーバの通信帯域が100Mbps,ユーザの通信帯域が10Mbps,動画のビットレートが2Mbpsの時,提案システムの再生途切れ時間はユーザ数50から100で平均して8.47秒となり,C/Sシステムより361.39秒,BitTbrrentシステムより17.03秒短縮することを示した.また動画のビットレートを変化させ.データの選択方法であるレアレストファースト方式とシーケンシャル方式の2つの方式を再生の途切れ時間から比較した.
机译:在使用客户端服务器(C / S)方法的视频点播(VOD)服务中,当由于用户数量增加而导致媒体服务器的负载大于预期时,服务器必须拒绝新请求或让用户等待缓冲。在本文中,我们提出了一个流媒体系统,该系统将服务器和对等(P2P)集成在一起。在此集成系统中,如果服务器无法在没有缓冲时间的情况下提供流,则连接到服务器的部分用户将切换到作为混合P2P的BitTorrent子系统。我们根据缓冲时间评估提出的系统。结果,当用户数量为50-100时,服务器带宽为100Mbps,用户带宽为10Mbps,视频的比特率为2Mbps,建议系统的平均缓冲时间为8.47秒,减少了17 BitTorrent系统中的秒数,C / S系统中的秒数361.38秒。此外,我们比较了在视频的各种比特率下,最稀有的优先方法与顺序方法作为块选择方法的比较。%クライアントサーバ(C / S)方式そこで本稿では,既存のVODサービスで再生の途切れが発生する状态になった场合,ユーザの一部をC / S方式点对点(P2P)方式であるBitTbrrent方式に切り替サ,サーバとP2Pした统合したストリーミンテムをステムをステムを。 。シミュレーション结果として,サーバの通信帯域が100Mbps,ユーザの通信帯域が10Mbps,动画のビットレートが2Mbpsの时,导入システムの再生途切时间れユーザ数50から100で平均して8.47秒となり,C / Sシステムより361.39秒,BitTbrrentシステムより17.03秒短缩することを示した。また动画のビットレートを変化させ。データの选択方法であるレ2レの方式を再生の比较した。

著录项

  • 来源
    《電子情報通信学会技術研究報告》 |2010年第21期|37-42|共6页
  • 作者单位

    熊本大学大学院自然科学研究科情報電気電子工学専攻 〒860-8555熊本県熊本市黒髪2-39-1;

    rn熊本大学大学院自然科学研究科情報電気電子工学専攻 〒860-8555熊本県熊本市黒髪2-39-1;

    rn熊本大学大学院自然科学研究科情報電気電子工学専攻 〒860-8555熊本県熊本市黒髪2-39-1;

    rn熊本大学大学院自然科学研究科情報電気電子工学専攻 〒860-8555熊本県熊本市黒髪2-39-1;

  • 收录信息
  • 原文格式 PDF
  • 正文语种 jpn
  • 中图分类
  • 关键词

    P2P; VOD; BitTbrrent; 再生の途切れ時間;

    机译:P2P;VOD;BitTbrrent;播放休息时间;
  • 入库时间 2022-08-18 00:32:53

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