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【24h】

誤差フィードバックのタイミングが視覚運動変換の適応に与える影響: 仮想投てき課題を用いた運動終了と課題終了の分離

机译:错误反馈的时机对视觉运动转换适应性的影响:使用虚拟投掷任务分离运动结束和任务结束

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摘要

到達運動のプリズム適応において,終点位置の視覚フィードバックが運動終了時刻より50ミリ秒以上遅れると残効量が有意に減少することが報告されている(Kitazawa et al.1995).この現象は,プリズム適応のゲインが運動終了後の一定の「時間窓」において高いことを示している.本研究では,脳が何を手がかりにしてこの時間窓を定めているのかを明らかにすることを目的に,仮想投てき運動課題を題材とした行動実験を行った.その結果,動作終了(手首の運動の終わり)の時刻から誤差フィードバックまでの時間よりも,課題終了(投てき物の着弾)の時刻から誤差フィードバックまでの時間の方が適応ゲインに大きな影響を与えることが明らかになった.%Kitazawa et al. (1995) reported that the aftereffect of prism adaptation in manual reaching task was significantly reduced if the visual feedback of the endpoint was delayed more than 50 ms. This suggests that the gain of prism adaptation is higher in a certain "time window" after the movement offset. The authors ran a behavioral experiment on the prism adaptation in a virtual shooting task, asking what sensory cue opens this "time-window." The result showed that the time between the task end (the impact time of a virtual ball) and the visual feedback gave a larger effect on the adaptation gain, compared to the time between the movement end (the offset of the wrist movement) and the visual feedback.
机译:在棱镜达到运动的适应中,据报道,当终点的视觉反馈比运动的结束时间延迟超过50毫秒时,残留量会大大减少(Kitazawa等,1995)。研究表明,运动结束后,在某个“时间窗”内的适应增益很高,在这项研究中,我们旨在阐明大脑用来定义此时间窗的方式。我们在虚拟投掷运动任务上进行了一项行为实验,结果将任务结束时间(被掷物体的撞击)的错误反馈与运动结束时间(腕部运动结束)到错误反馈的时间进行了比较。 %Kitazawa et al。(1995)报道,如果端点的视觉反馈是有效的,则在手动到达任务中棱镜适应的后效应会大大降低。延迟超过50毫秒。这表明在移动偏移后的某个“时间窗口”中,棱镜适应的增益更高。作者在虚拟拍摄任务中对棱镜适应进行了一项行为实验,询问是什么感觉线索打开了这一点。 “时间窗口”。结果表明,与运动结束之间的时间(偏移量的偏移)相比,任务结束之间的时间(虚拟球的撞击时间)与视觉反馈之间的时间对适应增益的影响更大。腕部运动)和视觉反馈。

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