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高齢者・障害者向け認知機能トレーニングのためのゲーム開発

机译:老年人和残疾人认知功能训练的游戏开发

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摘要

The authors have been developing a game for such people as the elderly and physically challenged, who are not subjected to the general personal games, to train their cognitive functions. We build a prototype and let the elderly or disabled people play, and then, improve the game based on the users' responses. Our game offers whack-a-mole type games and record the tasks, reaction times and number of errors. We explain the constitutions of our game and the intention for adjusting the elderly and challenged users, and report the record can be used as a personal feedback to encourage the player or a reference material for care staffs.%著者らは、高齢者や障害者など、一般のゲーム機が対象としない方々に、楽しみながら認知機能のトレーニングを行っていただくことを目的としたゲーム機の開発を目指してきた。試作したゲーム機を実際に使っていただき、利用者の反応をもとに改良を重ねている。内容はモグラたたき型のゲームで反応速度やエラーのか愛数などを記録したものをグラフにすることで、利用者ごとの反応の特徴や利用回数による反応の変化を追跡し、利用者自信の励みや施設職員の参考にする資料とすることができる。
机译:作者一直在为不参加一般个人游戏的老年人和身体残障人士开发游戏以训练他们的认知功能。我们制作了一个原型,让老年人或残疾人玩,然后改进我们的游戏提供重击型游戏,并记录任务,反应时间和错误数量。我们解释了游戏的组成以及调整老年人和残障用户的意图,以及报告记录可以用作个人反馈,以鼓励玩家或护理人员参考资料。%作者对于那些不是普通游戏机目标人群的人(如老人和残疾人)具有娱乐和认知功能。我们一直致力于开发用于培训目的的游戏机。我们实际上是在使用原型游戏机,并根据用户的反应进行改进。内容是一款在图表中记录反应速度,错误或爱心数字等的吹毛求疵游戏,跟踪每个用户的反应特征以及反应次数随使用次数的变化,从而激发用户的信心它也可以用作设施人员的参考资料。

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