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Der Prothesennagel—primär belastungsstabiles Implantat bei peri- und subprothetischen Frakturen des Femurs

机译:假体指甲-主要是负载稳定的植入物,用于股骨假体周围和假体骨折

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摘要

Zur Behandlung periprothetische Hüftgelenkfrakturen werden in der Literatur die DC-Platte, Frakturextension bis zur Frakturheilung, die Langschaftprothese und die Mennenplatte vorgeschlagen. Keines dieser Verfahren berücksichtigt die belastungsstabile Frühmobilisation der meist alten Patienten. Die Behandlungsergebnisse mit einem belastungstabilen Prothesennagel werden vorgestellt und mit den Ergebnissen aus der Literatur verglichen. Die Behandlungsverfahren und Komplikationen von 1370 Behandlungsfällen aus 55 Publikationen werden dargestellt und mit dem Prothesennagel, einem belastungsstabilen Hybrid aus Hüftprothese und distal verriegelbarem Marknagel verglichen. Von 1992–1999 wurden in unserer Klinik 28 Prothesennägel bei 26 Patienten im Alter von 40–88 (Durchschnitt 71) Jahren implantiert. Alle Osteosynthesen, außer bei 4 Patienten, die gleichzeitig einen Pfannenwechsel mit Aufbau des knöchernen Pfannenlagers erhalten hatten, waren postoperativ primär belastungsstabil. Ein Patient entwickelte eine tiefe Beinvenenthrombose; 2-mal musste der Prothesennagel wegen Hüftluxation und Bolzenbruch der distalen Verriegelung bei Adipositas per magna gewechselt werden. Ein Prothesennagel musste wegen einer Markraumphlegmone nach knöcherner Ausheilung entfernt werden. Durch die Kombination der Vorteile einer Hüftprothese und eines Marknagels sind die Patienten sofort voll mobilisierbar. Die Rehabilitation der Patienten verkürzt sich. Die Komplikationsrate ist unter Berücksichtigung der ungünstigen präoperativen Konditionen mit älteren und multimorbiden Patienten im Vergleich zu den Komplikationsraten, die in der Literatur berichtet werden, niedrig.Increasing numbers of total hip arthroplasties in combination with increasing age and growing daily activities of the elderly lead to increasing numbers of periprosthetic fractures and revision arthroplasties in osteoporotic bone. The prosthesis nail is a hybrid of a hip prosthesis and an intramedullary nail allowing immediate full weight bearing and early rehabilitation. The prosthesis nail consists of three self-locking components: a distally locked intramedullary nail, different lengthening modules, and a hip prosthesis module. From 1992 to 1999, 28 prosthesis nails were implanted in 26 patients (40–88 years, mean age: 71 years). The indications were 21 peri- and subprosthetic fractures caused by trauma, 2 fractures of the proximal femur in combination with a fracture of the femoral head or severe degenerative arthritis, and 4 revision arthroplasties associated with poor bone quality. A combination of the prosthesis nail and bone cement was used in one patient suffering from a pathological fracture of the distal femur. Patients were additionally treated with wire cerclage (six patients) and autogenous bone grafting (ten patients). All patients—except those who received a reconstruction of the acetabulum in the same session (four patients)—were mobilized with full weight bearing on the operated side as soon as wound pain diminished. Bone healing was observed in all periprosthetic fractures. In three patients the prosthesis nail had to be revised: one patient suffered from recurrent dislocations and in one patient weighing 350 pounds limb shortening occurred after the distal locking screw broke. Intramedullary infection was observed once after treatment of a periprosthetic fracture. When bone union was achieved the prosthesis nail was removed and the patient was mobilized with a girdlestone situation. The idea of the prosthesis nail is based on the logical consequence of treating femur fractures with the most efficient procedure, which is intramedullary nailing. The prosthesis nail can be applied according to the requirements of the fracture as a reamed or unreamed nail and immediate full weight bearing is possible. Considering the high average age of the patients, low morbidity, short rehabilitation time, and low costs are the major advantages of this new device. Taking into account the unfavorable preoperative conditions associated with elderly and multimorbid patients, the rate of complications is relatively low.Schlüsselwörter Periprothetische Femurfraktur - ProthesennagelKeywords Periprothetic fractures of the femur - Prosthesis nail
机译:为了治疗假体周围的髋部骨折,文献中提出了DC钢板,骨折扩展至骨折愈合,长柄假体和引导板。这些程序都没有考虑到大多数老年人的负荷稳定的早期动员。提出了使用稳定的假体指甲的治疗结果,并与文献结果进行了比较。介绍了55种出版物中的1370例治疗方法和并发症,并与假体钉,髋关节假体和远端可锁定的髓内钉的耐载荷混合体进行了比较。从1992年至1999年,我们为26位40-88岁(平均71岁)的患者植入了28颗假牙。除4例同时因骨杯床堆积而换了杯的患者外,所有的骨合成手术术后负荷基本稳定。 1例患者出现深静脉血栓形成;由于髋关节脱位和远侧锁定系统的销钉断裂,假肢钉不得不进行两次更换,以治疗肥胖。骨质愈合后,由于髓质发炎,必须去除假体钉子。通过结合髋关节假体和髓内钉的优势,可以立即充分动员患者。病人的康复时间缩短了。考虑到老年人和多病患者的术前条件不佳,与文献报道的并发症发生率相比,并发症发生率较低,包括老年人髋关节增加和老年人日常活动增加导致骨质疏松性骨中假体周围骨折的数量和翻修术假体钉是髋关节假体和髓内钉的混合体,可立即承受全部重量并尽早康复。假体钉由三个自锁组件组成:远端锁定的髓内钉,不同的加长模块和髋关节假体模块。从1992年到1999年,在26例患者(40-88岁,平均年龄:71岁)中植入了28个假体钉。适应症包括21例因外伤引起的假体周围和假体下骨折,2例股骨近端骨折并伴有股骨头骨折或严重的退行性关节炎,以及4例因骨质量差而引起的翻修置换术。一名患有股骨远端病理性骨折的患者使用了假体钉和骨水泥的组合。患者还接受了钢丝环扎术(6例)和自体骨移植(10例)的治疗。伤口疼痛减轻后,所有患者(除在同一疗程中接受髋臼重建的患者(四名患者))均在手术侧动员了全部负重。在所有假体周围骨折中均观察到骨愈合。在三位患者中,假肢钉需要进行修改:一位患者反复脱位,一位患者体重350磅,远端锁定螺钉断裂后肢体缩短。假体周围骨折治疗后观察到一次髓内感染。当达到骨结合时,去除假体钉,并以腰带状态动员患者。假体指甲的想法是基于使用最有效的程序即股骨内钉治疗股骨骨折的逻辑结果。假牙钉可以根据骨折的要求使用,例如扩孔的或未扩孔的指甲,并且可以立即承受全部重量。考虑到患者的平均年龄高,发病率低,康复时间短和成本低是这种新设备的主要优点。考虑到老年人和多病患者的不利的术前条件,并发症的发生率相对较低。

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