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富士山の吉田ロ登山道における山小屋建築の成立過程とその形態

机译:山顶山地小屋建筑的形成过程和形式。

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摘要

日本は国土の約4分の3が山地で、古来よりその多くが信仰の対 象とされ、中でも高山性山地は日常から切り離された修験の場とし て独自の文化が築かれた。日本三霊山である富士山は、平安末期に は修験者によって登拝され、近世には一般大衆へと信仰が拡がり、 「講」を組織して山頂をめざした。なかでも、溶岩や噴石を積み上げ た「石室」は「富士室」とも呼ばれ、多くの史料に描かれたことから、 登拝者の記憶に残る、富士登拝のシンボルの一つであったと言えよ う。登拝を支えたこれら石室は山小屋建築の原初形態と捉えるこ とができ、その名残を伝える山小屋も現存する。%The stone huts above the 5th station on Mt. Fuji's Yoshida trail where pilgrims stayed were built in the early Edo era, originating as huts around Chugu dating back to the late Muromachi period. The huts developed from small shrines into accommodations and were concentrated around the boundaries of Mt. Fuji's religious areas or where trails met. There were also wooden frame structures with cinders piled on their roofs and around their walls to protect from the harsh mountain environment. Their form and size might have been uniformly managed by the huts' owners, the oshi, and their servants, the hyakusho.
机译:日本大约四分之三的土地是山区,其中许多自古以来就是人们崇拜的对象,最重要的是,高山山区被确立为脱离日常生活的训练场所,并建立了独特的文化。富士山是日本的三座神圣山之一,在平安时代末期受到修炼者的崇拜,在近代早期,这种信仰传播给了公众,并组织了“ Ko”峰会。其中,由熔岩和火山石堆积而成的“石室”也被称为“藤室”,由于它是用许多历史材料绘制而成的,因此它是山的象征。我可以说。这些支持崇拜的石室可以看作是山间小屋建筑的原始形式,而传达山间小屋残骸的山间小屋仍然存在。 %朝圣者所住的富士山吉田小道第5站上方的石屋建于江户时代初期,起源于室古町周围的中古屋,可追溯到室町时代末期。富士山宗教区的边界或小径相交的地方。还有木制结构的屋顶和墙壁上堆放着煤渣,以防止恶劣的山区环境。小屋的形状和大小可能由小屋统一管理。所有者,oshi和他们的仆人,hyakusho。

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