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視点依存テクスチャマッピングのための非類似度最小化に基づく画像補間

机译:基于视点最小化的图像插值与视点相关的纹理映射

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摘要

View-dependent texture mapping is capturing images of materials of the real world from a multiple viewpoints and texture-mapping an interpolated image generated from the sample images considering the direction of the viewpoint. The method is capable of rendering appearance changes of the texture caused by bumps or other geometrical structures. A disadvantage of this approach is that artifacts called "double images" are often generated at the borders between different texture images, where mixed pattern of different images or unrealistic sharp borders of different patterns are seen. In this paper, a new technique for generating images for view-dependent texture mapping is proposed, in which a texture generation is achieved by minimizing dissimilarities between the output images and the sample images instead of interpolating the samples directly. Using the proposed method, texture images can be generated while suppressing effects of double images.%視点依存テクスチャマッピングは,実世界の素材を多視点から計測し,モデルのレンダリングの際に,視点方向を考慮してテクスチャの選択や補間を行うことで,素材の凹凸などの見えの変化を再現する手法の一つである.このような手法の問題点の一つに,複数の視点のテクスチャの境界部分において,異なるテクスチャが混合された画像や,不自然な境界が発生することが挙げられる.本稿では,テクスチャの補間を直接行う代わりに,サンプルとなるテクスチャと補間結果との非類似度を定義し,これを最小化することによって,不自然な模様の発生を抑制しながらテクスチャを合成する手法を提案する.
机译:与视图有关的纹理映射是从多个视点捕获现实世界的材料图像,并考虑视点方向对从样本图像生成的内插图像进行纹理映射。该方法能够渲染由凸起或其他几何结构引起的纹理的外观变化。该方法的缺点在于,通常在不同纹理图像之间的边界处生成称为“双重图像”的伪像,在该处可以看到不同图像的混合图案或不同图案的不切实际的尖锐边界。本文提出了一种新的生成图像的技术,用于基于视图的纹理映射,其中通过最小化输出图像和样本图像之间的差异而不是直接对样本进行内插来实现纹理生成。使用所提出的方法,可以在抑制双重图像效果的同时生成纹理图像。%视点依存选択や补间を行うことで,素材の凹凸などの见えの変化を再现する手法の一つである。このような手法の问题点の一つに,复数の视点のテクスチャの境界部分において,异なるテクスチャ本稿では,テクスチャの补间を直接行う代わりに,サンプルとなるテクスチャと补间结果と非类似度を定义し,これを最小化することによって,不自然な模様の発生を抑制しながらテクスチャを合成する手法を进行する。

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