首页> 外文期刊>電子情報通信学会技術研究報告 >メカニズムデザインに基づくマルチティアサーバシステムのQoS公平化
【24h】

メカニズムデザインに基づくマルチティアサーバシステムのQoS公平化

机译:基于机制设计的多层服务器系统QoS整流

获取原文
获取原文并翻译 | 示例
       

摘要

マルチティアサーバシステムは,複数のティアによってタスクを処理する分散システムである.マルチティァサーバシステムにおいて,過負荷状態を回避しつつQoS (Quality of Service)を公平化するリソース配分問題が研究されている.このときサーバは,クライアントの実行するアプリケーションのQoSに関する情報をあらかじめ知る必要がある.一方,クライアントが各自の実行するアプリケーションの QoSを最大化するように利己的に行動する場合には,サーバに対し虚偽の表明を行う可能性がある.本報告では,この問題をゲーム理論的状況としてモデル化し,クライアントの虚偽の表明に対してペナルティをかけることにより,クライアント間の QoS の公平化を実現するメ力ニズムを提案する.%We consider a resource allocation problem that ensures a fair QoS (Quality of Service) level among clients in a multi-tier server system. The multi-tier server system is a distributed system that processes tasks by multiple tiers. To avoid the overload conditions, the fair QoS based resource allocation has been studied. Selfish clients want to maximize their own QoS levels of executed applications. So, they may reveal incorrect QoS characteristics of their tasks in order to get more resources. This situation can be modeled in a game theoretic setting. The server can observe the QoS levels of applications which are executed by the clients. We propose a resource allocation mechanism which imposes penalties on the clients revealing incorrect QoS characteristics so as to achieve a fair resource allocation.
机译:多层服务器系统是一种处理多层任务的分布式系统,在多层服务器系统中,正在研究避免过载和公平的QoS(服务质量)的资源分配问题。此时,服务器需要预先了解客户端执行的应用程序的QoS信息,另一方面,当客户端以自私的方式进行操作以最大化客户端执行的应用程序的QoS时,在此报告中,我们将此问题建模为一种博弈论情况,并惩罚了客户的虚假陈述,以实现客户之间QoS的公平性。 %我们考虑了一种资源分配问题,该问题可确保多层服务器系统中客户端之间的QoS(服务质量)级别公平。多层服务器系统是一种分布式系统,可通过多个任务处理任务为了避免过载情况,研究了基于公平QoS的资源分配,Selfish客户端希望最大化其自身已执行应用程序的QoS级别,因此,他们可能会揭示任务的错误QoS特性以获取更多资源。可以在游戏理论环境中对情况进行建模。服务器可以观察到由客户端执行的应用程序的QoS级别。我们的分配机制会对显示不正确的QoS特性的客户端施加惩罚,以实现公平的资源分配。

著录项

相似文献

  • 外文文献
  • 中文文献
  • 专利
获取原文

客服邮箱:kefu@zhangqiaokeyan.com

京公网安备:11010802029741号 ICP备案号:京ICP备15016152号-6 六维联合信息科技 (北京) 有限公司©版权所有
  • 客服微信

  • 服务号