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視覚パターンの複雑さの操作が分裂錯覚に与える影響

机译:视觉模式复杂度操纵对错觉错觉的影响

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摘要

人間は,複数の感覚情報を統合することによって,安定した知覚を効率よく形成している。その際にrn統合された情報と整合がとれるように知覚が形成されるため,物理的な入力と知覚が異なる場合がしばしば生じる。rnこの場合に,多感覚統合による錯覚が生じると考えられる。分裂錯覚(fission illusion)は,視聴覚統合によって生じる錯覚現象の一つである。この錯覚は非常に短い時間間隔の中で生じる錯覚であるため,視覚刺激の複雑さといった刺激の処理効率の影響を受けやすいと考えられる。そこで,本研究ではGamer and Clement(1963)によって提案された視覚パターンを利用して,分裂錯覚に視覚刺激の複雑さが与える影響を検討した。その結果,複雑な刺激の方が単純な刺激と比べて分裂錯覚が生じにくいことが示された。また,1回目の視覚刺激と2回目の聴覚刺激のSOAを操作することで,刺激の複雑さによる分裂錯覚の生起頻度の違いが見られなくなることも示された。以上の結果より,分裂錯覚が生じるためには1回目の視覚刺激と継時提示される聴覚刺激が統合されることが必要であり,rnそのため視覚刺激の処理効率の影響を受けやすいことが示された。%Humans utilize multisensory information to conduct stable and efficient perception. Our perception often differs from physical inputs, since it can be altered by adapting to the integrated information. A fission illusion is one of the illusions induced by audio-visual integration in this process. In the present study, it is hypothesized that complexity of the visual stimuli affects the occurrence rate of the illusion, since this illusion occurs in the short temporal range by integration of visual and auditory information. The present study examined the effect of complexity on fission illusion by applying the visual pattern proposed by Garner and Clement (1963). The experimental results indicated that more complex visual patterns were difficult to induce a fission illusion. The effect of the patterns' complexity on the illusion differed along the stimulus onset asynchronies between the first visual stimulus and the second auditory stimulus. These results suggest that fission illusion could be induced by the fast integration of the first visual stimulus with the first beep until the presentation of the second beep. Thus, the audio-visual integration would be affected by the perceptual efficiency of the stimuli.
机译:人类通过整合多种感官信息有效地形成稳定的感知。那时,由于形成了与综合信息一致的感觉,因此,该感觉可能经常不同于物理输入。在这种情况下,认为发生了多感觉整合的错觉。裂变幻觉是视听整合引起的幻觉现象之一。由于这种幻觉是在非常短的时间间隔内发生的幻觉,因此认为它容易受到诸如视觉刺激的复杂性之类的刺激的处理效率的影响。因此,在这项研究中,我们使用了Gamer and Clement(1963)提出的视觉模式来检验视觉刺激的复杂性对分割错觉的影响。结果表明,与简单刺激相比,复杂刺激不太可能引起分裂错觉。还显示出,通过操纵第一视觉刺激和第二听觉刺激的SOA,看不到由于刺激的复杂性导致的错觉错觉频率的差异。根据以上结果,有必要对连续出现的第一视觉刺激和听觉刺激进行整合,以使分割错觉发生,因此rn容易受到视觉刺激的处理效率的影响。已完成。我们的感知通常不同于物理输入,因为可以通过适应集成信息来改变它。裂变错觉是此过程中视听整合所引起的错觉之一。%人类利用多感官信息进行稳定而有效的感知。在本研究中,假设视觉刺激的复杂性会影响错觉的发生率,因为这种错觉是通过视觉和听觉信息的整合在短时间范围内发生的。本研究考察了复杂性对裂变错觉的影响。通过应用Garner和Clement(1963)提出的视觉模式,实验结果表明更复杂的视觉模式难以诱发裂变幻觉。模式的复杂性对幻觉的影响随第一次刺激之间的刺激发作异步而不同。视觉刺激和第二听觉刺激。这些结果表明裂变幻觉c第一视觉刺激与第一哔哔声的快速整合直到第二哔哔声的出现可能是诱发的,因此,视听整合会受到刺激的感知效率的影响。

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