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Essay:West European Architecture, 1945-1970

机译:文章:西欧建筑,1945-1970年

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摘要

ローレン•スタルダー、エリカ•バイヤー、アンケ'ヘーグマン第二次世界大戦後の時代は建築史において難しい時代とされている。一方でそれは「第2のモダニズム」あるいは「戦後のモダニズム」と総称される時代である。立 役者たち自身もこうした呼び方に貢献しただけでなく (ァリソン•アンド•ピー ター•スミツソンがその例としてあげられる)、巨匠たちの伝統を引き継ぐことに よって自らを「近代建築における黄金時代」の正当な継承者とみなしたのであった。 それによつて彼らは、ウィーンのオット一•ワグナーゃァドルフ•ロース、フラ ンスのォーギュスト•ペレ、ドイツのピーター•ベーレンス、英国のウイリアム•モリスおょびチャールズ•レニ一•マッキントッシュ、オランダのヘンドリク• ペトルス•ベルラーヘなどの近代建築史の父祖的存在を発端としつつ、ヴァルター. グロピウス、ミース•ファン•デル•ロー ェ、ル•コルビュジェ、さらにはフランク• ロイド•ライトなどの両大戦間の巨匠たちの活動によって頂点をきわめた計画の 完成者となり得たのである。その結果、イタリアのルイジ•モレッティからフィ ンランドのアルヴァ•ァアルト、あるいは英国のデニス•ラスダンからスイスの アトリエ5にまで幅広く及ぶ、第二次世界大戦直後の実践は古典的なモダニズム と常に関連づけられ、それによつて評価されることになつた。%The post-Second World War years occupy a difficult position in architectural history. On the one side they fall under the rubric of a "second modernism" or "post-war modernism." The protagonists themselves contributed to this in that (as for instance Alison and Peter Smithson) they enrolled themselves in the tradition of the Great Masters and viewed themselves as the legitimate successors to the "Heroic Period of Modern Architecture." This makes them the consummators of a project that began with the grand father figures of modern architecture such as Otto Wagner and Adolf Loos in Vienna, Auguste Perret in France, Peter Behrens in Germany, William Morris or Charles Rennie Mackintosh in the United Kingdom or Hendrik Petrus Berlage in the Netherlands, and that reached its zenith with the masters of the interwar period such as Walter Gropius, Mies van der Rohe, Le Corbusier, but also Frank Lloyd Wright1. As a result the wide spectrum of the praxis of the immediate post-war years -ranging from Luigi Moretti in Italy to Alvar Aalto in Finland, or from Denys Lasdun in Britain to Atelier 5 in Switzerland一 was to be continually set in relation to classic modernism and is also judged in terms of it.
机译:劳伦·斯塔德(Lauren Starder),埃里卡(Erica)买家,安克·赫格曼(Anke'Hegman),第二次世界大战后的时代被认为是建筑史上的艰难时期。另一方面,这是一个统称为“第二现代主义”或“战后现代主义”的时代。演员们自己不仅为这些呼吁做出了贡献(例如,阿里森和彼得·史密森),而且他们还继承了大师们的传统,在“现代建筑的黄金时代”创造了自己。他被认为是合法的继承人。结果,他们是:奥托·瓦格纳(Otto Wagner),维也纳的阿道夫·洛斯(Adolf Lohs),法国的奥古斯特·佩莱特(August Pellet),德国的彼得·贝伦斯(Peter Behrens),英格兰的威廉·莫里斯和查尔斯·雷妮·麦金托什,荷兰的亨德里克·彼得斯。 •从现代建筑历史的始祖开始,例如战争的其他大师,例如Berlahe,Walter Gropius,Mies van der Rohe,Le Corbusier,Frank和Lloyd Wright。可能是最终计划的最终结果。结果,第二次世界大战后立即采取的行动,从意大利的路易吉·莫雷蒂(Luigi Moretti)到芬兰的阿尔瓦·阿尔托(Alvar Aalto),从英格兰的丹尼斯·拉斯丹(Dennis Rasdan)到瑞士的工作室5(Atelier 5),一直都与古典现代主义联系在一起,据此进行了评估。第二次世界大战后的年代在建筑史上处于困境。一方面,它们属于“第二现代主义”或“战后现代主义”的范畴。主角本人为此做出了贡献(至于例如艾莉森(Alison)和彼得·史密森(Peter Smithson)),他们就加入了大师们的传统,并视自己为“现代建筑英雄时代”的合法继承者。这使他们成为了以现代祖父人物为开端的项目的完善者诸如维也纳的Otto Wagner和Adolf Loos,法国的Auguste Perret,德国的Peter Behrens,英国的William Morris或Charles Rennie Mackintosh或荷兰的Hendrik Petrus Berlage这样的建筑,在两次世界大战的大师中达到了顶峰诸如沃尔特·格罗皮乌斯(Walter Gropius),密斯·凡德罗(Mies van der Rohe),勒·柯布西耶(Le Corbusier)以及弗兰克·劳埃德·赖特(Frank Lloyd Wright)等时期。因此,战后即刻的广泛实践从意大利的路易吉·莫雷蒂(Luigi Moretti)到芬兰的阿尔瓦·阿尔托(Alvar Aalto),或者从英国的丹尼斯·拉斯敦(Denys Lasdun)到瑞士的工作室5(Atelier 5),都将继续与经典现代主义联系起来,并以此来进行评判。

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