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【24h】

陽気な建築—a dvvtによる「フェイマス」プロジェクトについて

机译:开朗的建筑-关于dvvt的“著名”项目

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摘要

The question whether architecture in Flanders is right to present itself as one of the fine arts or not,is a question that undoubtedly results in endless debate.Either way,it is clear that architecture is the most serious,not to say the most boring,of art forms. Have you ever seen someone burst out in laughter in the face of architecture? No,I am not talking about the architects who secretly chuckle at the appearance of the Flemish urbanization full of facadism and pseudo-cottages.Such disapproval about popular architecture is no more than a routine of canned laughter in television shows.Equally cheap are the jokes about stucco Flemish modernism and the good taste of the yearly architectural reviews.No,I am thinking more about the spontaneous fit of laughter bursting out in an opera house during the third act of Rigoletto,when the Duke of Mantua strikes up a frivolous aria about the caprices of women.I am making a case for the project Famous(2010-2013,a+u 16:04)in Groot-Bijgaarden,Belgium,by architecten de vylder vinck taillieu(a dvvt)as something that comes nearest to an architecture comedy.%フランドル地方の建築が自らを1つのファイン·アートと示すのが正当か否かという疑問は、明らかに終わりなき議論を巻きおこす問いかけである。いずれにせよ、建築は、もっとも退屈とはいわないまでも、もっとも真面目な芸術形態である。建築を前にして爆笑する人を今まで見たことがあるだろうか。いや、フランドル地方がファサード主義や別驻風建築をはびこらせて都市化する景観をこっそりと物笑いの種にする建築家たちをいっているのではない。そうした大衆的な建築にたいする反感はテレビ番組でお決まりの「録音された笑い声」程度のものにすぎない。スタッコ仕上げのフランドル·モダニズムと建築年鑑の良識をあげつらう冗談も同様に安っぽい。そうではなく、私が考えているのは、『リゴレット』第3幕が上演されているオペラ·ハウスで、マントバ公爵が「女はきまぐれ」という軽薄なアリアを歌い始める時に巻きおこる笑い声の自然発生的な調和についてである。ここでは、建築喜劇に最接近する事例として、アーキテクテン·デ·ヴィルダー·ヴィンク·タユー(以下、「a dvvt」)がべルギーのグロート·ベイハールデンで手がけた「フェイマス」プロジェクト(2010~2013年、『a+u』16:04)を論証していく。
机译:佛兰德斯的建筑是否适合作为一种艺术来展现自己是正确的,这一问题无疑会引起无休止的争论。无论哪种方式,很明显,建筑是最严肃的,不是说最无聊的,艺术形式。您是否见过有人面对建筑而大笑?不,我不是在谈论那些在充满法兰西主义和伪造山寨的佛兰芒城市化进程中暗自嘲笑的建筑师。对流行建筑的这种反对只不过是电视节目中的罐装笑声而已。不,我想的是里加莱托(Rigoletto)第三幕中曼陀亚公爵(Duke of Mantua)轻浮的咏叹调,这是歌剧院自发发出的笑声。我正在为比利时Groot-Bijgaarden的著名项目(2010-2013,a + u 16:04)辩护,作者是建筑师vylder vinck taillieu(dvvt),因为它最接近于女性建筑喜剧。%フランドル地方の建筑が自らを1つのファイン·アートと示すのが正当か否かという疑问は,明らかに终わりなき议论を巻きおこす问いかけである。をいわないまでも,もっとも真面目な芸术形态である。建筑を前にして爆笑する人を今まで见たことがあるだろうか。いや,フランドル地方がファサードismや别驻风建筑をはびこらせて都市化する景観をこっそりと物笑いの种にする建筑家たちをいっているのではない。そうした大众的な建筑にたいする反感はテレビ番组でお决まりの「录音された笑い声」程度のものにすぎない。タ,私が考えているのは,『リゴレット』第3幕が上演されているオペラ·ハウスで,マントバ公爵が「女はきまぐれ」という軽薄なアリアを歌い始める时に巻きおこる笑い声の自然発生的な调和についてである。ここでは,建筑喜剧に最接近する事例として,アーキテクテン·デ·ヴィルダー·ヴィンク·タユー(以下,「a dvvt」)がべルギーのグロート·ベイハールデンで手がけた「フェイマス」プロジェクト(2010〜2013年,『a + u』16:04)を论证していく。

著录项

  • 来源
    《建築と都市》 |2017年第561期|108-108|共1页
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  • 收录信息
  • 原文格式 PDF
  • 正文语种 jpn
  • 中图分类
  • 关键词

  • 入库时间 2022-08-17 23:46:25

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