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演習中に直面するチームワーク上の問題に対する多様な考え方への気づきを促すためのソーシャルゲームの開発

机译:开发社交游戏以提高人们对锻炼过程中遇到的团队合作问题的各种思考方式的意识

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摘要

The Crossroad game is a social card game that is used for training to deal effectively with difficult situations such as conflicts under disaster situations. In this paper, a social game, which is used for improving the teamwork of students in an exercise class, has been proposed based on the Crossroad game. In the proposed game, a question is displayed on a computer screen and the players have to select one alternative, yes or no. The questions related to a group work in a practice class. The players have to describe the reason for their own decision. Then, the player who votes for the majority opinion gets a point. The participants can declare their opinion easily because this game does not require one to think "what do I think about the problem," but "what is the majority opinion?" As a result, the players can learn several opinions that they did not consider and teamwork improves.%クロスロードゲームは,ジレンマ状況における判断の多様性について学ぶカードゲームである.本研究では,このクロスロードゲームに基づいて,大学などの演習におけるチームワークの向上を目的としたソーシャルゲームを提案する.プレイヤーは,順に提示される設問に対してyesもしくはnoで回答する.そして多数派となったものが得点を得ることができる.つまり自分自身の意見を主張するのではなく,他者の考えを予想することが髙得点に繋がる.このことによって,問題に対する多様な考え方に気づく機会をもつことになり,これがチームワークの向上に繋がると期待できる.
机译:Crossroad游戏是一种社交纸牌游戏,用于培训以有效处理困难情况,例如灾难情况下的冲突。在本文中,基于Crossroad游戏,提出了一种社交游戏,该社交游戏用于改善运动班学生的团队合作精神。在所提出的游戏中,问题被显示在计算机屏幕上,并且玩家必须选择一个选择,是或否。与小组练习有关的问题。玩家必须描述自己决定的原因。然后,对多数意见投赞成票的球员便得到了一点。参与者可以轻松声明自己的观点,因为该游戏不需要人们去思考“我对问题有什么看法”,而是“多数意见是什么?”结果,玩家可以学习一些他们未曾考虑过的意见,并且团队精神会得到改善。 ,大学などの演习におけるチームワークの向上を的目的としたソーシャルゲームを实行する。ができる。つまり自分自身の意见を所有权するのではなく,他者の考えを予想することが髙得点に系がる。このことによって,问题に対する多様な考え方に気づく机会をもつことになり,これがチームワークの向上に系がると期待できる。

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