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文化財保護法制定後の国宝建造物指定方針と戟後の「国宝」概念の形成

机译:颁布《文化财产保护法》后制定国家宝藏政策,之后形成“国家宝藏”概念

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摘要

A five-year "National Treasure Important Art Structure Emergency Repair Project" was undertaken from 1946 in the wake of World War II but at first made little progress. It was found necessary to establish a new "National Treasure" classification in order to justify the large number of historic buildings to be included under a limited national budget. The undeniable appeal to national sentiment shown in the new definition of "National Treasure" was seemingly related to the contemporary slogan "Build the Cultural Nation." The Council of Cultural Properties appointed by the Ministry of Education finished designating most of these structures by 1955. The revised concept comprised three overlaid values: Scarcity in terms of age or uniqueness, Representativeness of style and each period's characteristic building types, and Aesthetic Value, whether in design or construction.%周知のように、昭和25年の文化財保護法制定により、従前の国宝保存法時代の「国宝」建造物は一旦全て「重要文化財」と名称変更され、その中から新たに「国宝」が選別されるという二段階の指定制度が導入された。同法制定直後において新「国宝」の数は「重要文化財」(=旧「国宝」)の2割ないし3割程度とされたから、指定作業の当事者にとっては、数少ない「国宝」を選別すべく、それに相応しい価値をもつかどうかを判断する基準を新たに作ることが不可欠となったはずである。
机译:第二次世界大战后,从1946年开始实施为期五年的“国家宝物重要艺术结构紧急修复项目”,但起初进展甚微。人们发现有必要建立新的“国家宝藏”分类,以证明在有限的国家预算中要包括大量的历史建筑。新定义的“国家宝藏”对民族情感的不可否认的吸引力似乎与当代的口号“建设文化国家”有关。由教育部任命的文化财产委员会在1955年之前完成了大多数这类建筑物的设计。修订后的概念包括三个重叠的价值:年龄或独特性方面的稀缺性,风格和每个时期的特色建筑类型的代表性以及美学价值, %周知のように,昭和25年の文化财保护法制定により,従前の国宝保存法时代の「国宝」建造物は一旦全て「重要文化财」と名称変更され,その中法新たに「国宝」が选别されるという二段阶の指定制度が导入された。同法制定直后において新「国宝」の数は「重要文化财」(=旧「国宝」)の2割ないし3割程度とされたから,指定作业の当事者にとっては,数少ない「国宝」を选别すべく,それに相応しい価値をもつかどうかを判断する基准を新たに作ることが不可欠となったはずである。

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