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大容量データ向け対話的実時間遠隔可視化装置の実現性検討

机译:海量数据交互式实时远程可视化系统的可行性研究

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摘要

スーパーコンピュータが生成する大容量データの可視化を、対話的に遠隔から行えるようにすることが必要とされている。我々は数十GBのボリュームデータを保持し、これを実時間で可視化すると同時に、映像をH.264のライブストリーミングで配信し、遠隔から対話的に制御できるシステムを提案する。本報告では、上記のシステムを2年後に構築することを仮定し、その実現性を検討する。単一のGPUに装備されているメモリ容量を大幅に超えるボリュームデータのサイズでは、GPUから見てローカルではなくホストインタフェースの向こう側のデータをアクセスする確率が高くなる。ストリーミング用のエンコーディングも必要である。そこで、通常のGPUの並列利用の可能性のみならず、東芝のSpurs Engineの並列利用も検討する。ボリュームレンダリングにおける視線方向のメモリアクセスはキャッシュフレンドリーではない。ボリュームレンダリングを行なう際の大容量メモリへのアクセスのアーキテクチャ的サポートについても検討する。また、ユーザの視点の位置に伴い、必ずしも常に最高解像度が必要とされない。レスポンスとの兼ね合いから、データの間引きについても検討する。%Remote interactive real-time visualization for huge size of data from supercomputer is needed. We propose the remote interactive real-time visualization system using live streaming in H.264 encoding for several Giga byte class volume data. In this paper, feasibility study for the completion of making this system in two years is described. In the case for extremely larger volume data size than the capacity of on-board memory of a COTS GPU card, the probability of accessing remote memory beyond the host interface from the GPU is getting larger. In addition, encoding for video streaming is needed for remote visualization. Therefore, we investigate not only for using many GPUs but also for using many SpursEngines which is one of successors of Cell Broadband Engine (Cell/B.E.) made by Toshiba. From the standpoint of effective use of host interface bandwidth, we investigate for architectural supports in accessing huge memory on volume rendering. From the standpoint of better response and usability for scientists, we investigate for the strategy of volume data compression and pruning when the operators do not always need highest-resolution in visualization.
机译:必须以交互方式和远程方式可视化超级计算机生成的大量数据。我们提出了一种系统,该系统可以存储数十GB的卷数据,将其实时可视化,同时通过H.264实时流传输视频,该视频可以进行交互式远程控制。在本报告中,假设上述系统将在两年内建成,并检查了可行性。如果卷数据大小大大超过单个GPU的存储容量,则访问主机接口另一侧而不是GPU本地的数据的可能性很高。还需要对流进行编码。因此,我们将不仅考虑并行使用普通GPU的可能性,还考虑并行使用东芝马刺引擎。体积渲染中的视线内存访问不支持缓存。我们还考虑了在执行体积渲染时访问大内存的体系结构支持。此外,取决于用户视点的位置,并不总是需要最高分辨率。考虑响应,考虑数据的细化。需要从超级计算机获取海量数据的远程交互式实时可视化。我们提出了一种使用H.264编码的实时流处理多个千兆字节类卷数据的远程交互式实时可视化系统。如果卷数据的大小比COTS GPU卡的板载内存的容量大得多,那么从GPU访问主机接口之外的远程内存的可能性就会越来越大。此外,远程可视化还需要视频流编码。在这里,我们不仅要研究使用许多GPU,而且还要研究使用许多SpursEngines,这是东芝制造的Cell Broadband Engine(Cell / BE)的后继产品之一。从有效利用主机接口带宽的角度出发,我们研究了在卷渲染时访问巨大内存的体系结构支持。对于科学家的能力,当操作员并不总是需要可视化的最高分辨率时,我们将研究卷数据压缩和修剪的策略。

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