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解析法の物理シミュレータのための局所的な動力学計算を行う力覚レンダリング

机译:解析法物理模拟器的局部动力学触觉渲染

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摘要

In this paper we present a method for displaying force feedback using rigid body simulator based on analytical methods. A force feedback system consists of haptic rendering process and physical simulation process. Since stable control of haptic interfaces requires update rate of higher than 1kHz, haptic rendering processes require the same update rate. On the other hand, rigid body simulators require low update rate to run simulation because of computational limitation. Therefore, it is difficult to display correct force feedback to users. We present a synchronization technique between physical simulation process and haptic rendering process using local dynamics. This technique enable to make consistency between haptic rendering process and physical simulation process. We did a simple simulation to check the effectiveness of the synchronization technique.%ユーザがVR(バーチャルリアリティ)世界とリアルタイムにインタラクションする方法として,力覚を使用する力覚提示システムがある.力覚提示システムの一つとして力覚インタフェースと物理シミュレータを組み合わせ,ユーザにVR世界の物体を現実の物体を扱うかのように感じさせるシステムがある.このようなシステムではユーザは直感的な操作を実現できることから,設計,教育,訓練,エンタテイメントへの応用が期待されている.
机译:在本文中,我们提出了一种基于分析方法的使用刚体模拟器显示力反馈的方法。力反馈系统包括触觉渲染过程和物理模拟过程。由于对触觉界面的稳定控制需要高于1kHz的更新速率,因此触觉渲染过程需要相同的更新速率。另一方面,由于计算限制,刚体模拟器需要较低的更新速率来运行模拟。因此,难以向用户显示正确的力反馈。我们提出了一种物理仿真过程和使用局部动力学的触觉渲染过程之间的同步技术。该技术使得能够在触觉渲染过程和物理模拟过程之间保持一致性。我们做了一个简单的模拟,以检查同步技术的有效性。设计世界,设计,教育,训练,エンタテイメントへの応用が期待されている。

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