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TCPによる動画像ストリーミングのためのデータ転送方式の検討

机译:TCP视频流数据传输方法研究

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摘要

In recent years, video streaming services using TCP as a transport layer protocol represented by YouTube have been popular, with rapid increase of the network bandwidth. Congestion control of TCP increases the congestion window until a packet loss is detected. Therefore, the video streaming over TCP sends packets to a network at a higher speed than the video playback speed that takes the bandwidth of other competing traffic unnecessarily. In this report, we first investigate the data transfer mechanism of existing video streaming services using TCP and show that the existing video streaming services perform data transfer at the extremely higher rate than the video playback speed. Then, we propose the data transfer mechanism for video streaming over TCP that does not take the network bandwidth excessively by controlling the data transfer at an application layer. The proposed mechanism acquires the TCP state variables from the source host TCP, and estimates network congestion status. Moreover, the amount of buffered video data is acquired from a destination host. By adjusting the amount of data passed to a source host TCP in one round-trip time based on the network congestion status and the amount of buffered video data, the proposed mechanism controls the data transfer speed. Simulation results show that the proposed mechanism decreases the frequency of buffer underflow at the destination host, and does not take the bandwidth of background traffic.%近年,ネットワークの広帯域化により,YouTubeに代表されるTCPを用いた動画像ストリーミングサービスが普及している.TCPの輻輳制御は,パケット棄却が検知されるまで輻輳ウインドウを増加させる.従って,TCPを用いた動画像ストリーミングは,動画の再生レートより大きなレートでネットワークにパケットを送出し,他のトラヒックの帯域を不要に奪い,問題となる.本稿では,まず,既存のTCPを用いた動画像ストリーミングサービスのデータ転送方式を調査し,既存の動画像ストリーミングサービスが.動画の再生レートより非常に大きなレートでデータ転送していることを示す.さらに,アプリケーション層においてデータ転送を制御することで,トランスポート層プロトコルにTCPを用いるにもかかわらず,必要以上のネットワーク帯域を奪わない,動画像ストリーミングのデータ転送方式を提案する.提案方式は,送信側ホストのTCPからTCPの状態変数を取得し,ネットワークの輻輳状況を推測する.また,受信側ホストから動画のバッファリング量を取得し,ネットワークの輻輳状況と受信側ホストの動画のバッファリング主に基づいて,1ラウンドトリップ時間に送信側ホストのTCPに渡すデータ量を調節することで,転送レートを制御する.シミュレーションによる評価の結果,提案方式は既存の方式と異なり,受信側ホストにおけるバッファアンダーフローの発生を抑え,かつ,バックグラウンドトラヒックの帯域を奪わないことを示す.
机译:近年来,随着网络带宽的快速增加,使用TCP作为YouTube代表的传输层协议的视频流服务已经普及。 TCP的拥塞控制会增加拥塞窗口,直到检测到数据包丢失为止。因此,基于TCP的视频流以比视频回放速度更高的速度将数据包发送到网络,而视频回放速度不必要地占用了其他竞争流量的带宽。在此报告中,我们首先研究了使用TCP的现有视频流服务的数据传输机制,并表明现有视频流服务以远高于视频回放速度的速率执行数据传输。然后,我们通过控制应用层的数据传输,提出了一种用于TCP视频流传输的数据传输机制,该机制不会过度占用网络带宽。所提出的机制从源主机TCP获取TCP状态变量,并估计网络拥塞状态。此外,从目标主机获取缓冲的视频数据量。通过根据网络拥塞状况和缓冲的视频数据量在一个往返时间内调整传递到源主机TCP的数据量,该机制控制了数据传输速度。仿真结果表明,该机制降低了目标主机上缓冲区下溢的频率,并且不占用后台流量的带宽。%近年,ネットワークの広帯域化により,YouTubeに代表されるTCPを用いた动画像ス像が普及している。 ,本稿では,まず,既存のTCPを用い像さらに非常より大きプートショーショ送していることを示す。さらに,アプリケーションション层てデいてデータ転送を制御することで,前进方式は,发送信侧ホストのTCPからTCPの状态変数を取得し,ネットワークの纠正辏状况を提出を。また,受信侧ホストから动画のバッファリング量グ取得し,ネットワークの合并辏状况辏受信侧ホストの动画のバッファリング主に基づいづ,1ラウンドトリップ时间に送信侧ホストのTCPに渡すデータ量を调节することで,転送レートトを制御する。シミュレーションショ评価の価结果,初步方式は既存の方式と异なり,受信侧ホストにおけるバッファアンダーフローの発生を抑え,かつ,バックグラウンウトラヒックの帯域を夺わないことを示す。

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