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ネットワークゲームによる分散オブジェクトRuby プログラミングの学習支境環境

机译:通过网络游戏学习分布式对象Ruby编程的对象环境

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摘要

We propose a system for supporting the distributed object learning with Ruby programming. Learners can learn how to code the program with interest because the support system consists of a networked combat game which includes 8 virtual submarines individually controlled by different participants. The system has two modes. In the first mode, learners understand how to play the game and enjoy playing it. In the second mode, learners make up each submarine object with override under the off-line debug system and participate in the game. As the debug system simulates the motion of their submarine and shows the motion on a display, learners can easily make up their own submarine.%本論は.Ruby プログラミングによる分散オブジェクトの学習を支援するシステムを提案する.この支援システムは,学習者が個々の仮想潜水艦を操縦してネットワーク上で対戦する形式のゲームで構成されており,学習者は興味をもってプログラミングを学ぶことができる.システムは,ゲームのプレー方法を理解してゲームを楽しむモードと,自分の潜水艦をオフラインのデバッグシステムの下でシステムが提供する潜水艦の一部をオーバーライドすることによって作りゲームに参加するモードがある.デ/ミッグシステムは自作の潜水艦をシミュレーションして画面にその動作を表示する機能を持つので,学習者は容易に潜水艦を作ることができる.このような方式でゲーム全体を作り,最終的に分散オブジェクトプログラムを理解する.
机译:我们提出了一个使用Ruby编程支持分布式对象学习的系统,由于该支持系统由网络战斗游戏组成,该网络游戏包含8个由不同参与者单独控制的虚拟潜艇,因此学习者可以感兴趣地学习如何对程序进行编码。在第一种模式中,学习者了解如何玩游戏并享受游戏的乐趣;在第二种模式中,学习者在离线调试系统下使用替代方法组成每个潜艇对象并参与游戏。潜艇的运动并在显示器上显示运动,学习者可以轻松组成自己的潜艇。%我们提出了一个支持通过Ruby编程学习分布式对象的系统。该支持系统由一个游戏组成,在该游戏中,学习者控制各个虚拟潜艇在网络上玩,学习者可以感兴趣地学习编程。该系统具有理解如何玩游戏和享受游戏的模式,以及通过在离线调试系统下通过覆盖系统提供的潜艇的一部分来创建自己的潜艇来参与游戏的模式。 De / Mig系统具有模拟您自己的潜艇并在屏幕上显示其运动的功能,因此学习者可以轻松地创建潜艇。以此方式创建了整个游戏,并最终理解了分布式目标程序。

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