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【24h】

多視点カメラ撮影による野球のシースルー映像生成

机译:通过多视角摄影机拍摄棒球透视视频

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摘要

This paper presents a generation method of see-through movie by merging multiple camera images and diminishing occluders from a middle camera. We apply this method for the movie of the baseball game and create the see-through movie of the pitcher by diminishing the catcher and the umpire. This method consists of "generating pitcher region", "diminishing umpire and catcher", and "visualizing trajectory of ball". In the generating pitcher region, the images of left and right cameras are transformed to the middle camera view by Homographies to merge them. The regions of umpire and catcher are diminished by Graph cut. The trajectory of the ball in the middle camera view is visualized by estimating the ball's position using Trifocal Tensor among the three cameras. By merging these results for each region, the see-through image is generated. In the experimental results, the see-through movie in which the catcher and the umpire ("occluders") are diminished is successfully generated.%本論文では,多視点のカメラの映像を合成することにより,中央カメラに映る障害物を取り除くとともに,障害物に隠れていた物体を透視することで,シースルー映像を生成する手法を提案する.本手法を野球の試合映像に適用し,審判とキャッチャーに隠されたピッチャーの姿を透視した映像を生成する.本手法は,ピッチャーの合成,審判とキャッチャーの除去,ボール軌跡の可視化の処理から成る.ピッチャーの合成では,左右カメラにおけるピッチャー領域を,Homographyによって中央カメラ視点へ変換して合成する.審判とキャッチャーは,Graph cutを用いた領域検出によって除去する.ボール軌跡は,左右および中央カメラ間に成立するTrifocalTensor を用いて中央カメラでのボール位置を推測することで可視化する.最後に,それぞれの処理によって生成された結果を領域ごとに合成することで,シースルー映像を生成する.実験では,球場にて撮影した多視点映像に本手法を適用し,障害物であるキャッチャーと審判を除去したシースルー映像を合成することができた.
机译:本文提出了一种通过合并多个摄像机图像并减少来自中间摄像机的遮挡物的透明电影的生成方法。我们将此方法应用于棒球比赛的电影,并通过减少捕手和裁判员来创建投手的透明电影。此方法包括“生成投手区”,“减少裁判和捕手”和“可视化球的轨迹”。在生成的投手区域中,同形异形将左右摄像机的图像转换为中间摄像机视图以合并它们。图割减少了裁判区域和捕手区域。通过使用三焦点相机中的三焦点张量估计球的位置,可以在中间摄像机视图中看到球的轨迹,从而可视化。通过合并每个区域的这些结果,可以生成透视图像。在实验结果中,成功制作了减少捕手和裁判员的透明电影。%本论文では,多视点のカメラの映像を合成することにより,中央カメラに映る障害物を取り除くとともに,障害物に隠れていた物体を透视することで,シースルー映像を生成する手法を实施する。透视した映像は生成する。本手法は,ピッチャーの合成,审判とキャッチャーの除去,宝ール轨迹の可视化の处理から成る。ピッメーの合成チャ,左右カメラにおけるピッチャー领域を,Homographyによって审判合成する。审判とキャッチャーは,图切を用いた领域検出によって除去する.boール轨迹は,左右および中央カメラ间に成立するTrifocalTensorを用いて中央カメラでのボール位置を呈现することで可视化する。最后に,それぞれの处理によって生成された结果を领域ごとに合成することで,シースルー映像を生成する。実験では,球场にて撮影した多视点映像に本手法を适用し,障害物であるキャッチャーと审判を除去したシースルー映像を合成することができた。

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