優れたアーキテクチャ設計は高品質なシステムにつながるが,その一方,「開発者の意図を反映したアーキテクチャを設計すること」「アーキテクチャの正しさを保ちつつプログラムを実装すること」は容易ではない.本論文では,この間題に対処するための方法として,アーキテクチャ点(Archpoint)とアーキテクチャ点写像(Archmapping)を提案する.アーキテクチャ点とは,振る舞いおよび構造の観点でアーキテクチャの本質を表現する「設計上の点」である.アーキテクチャ点写像は,設計とコードの間の双方向追跡を検証するための機構である.追跡性は,設計上のアーキテクチャ点がコード上のプログラム点に一貫性を保ちつつ写像されるか否かを調べることにより検証される.検証には,SMT(Satisfiability Modulo Theories)ソルバーが使用される.%Well-designed architecture leads to high-quality systems. However, it is not easy to design architecture reflecting the intention of developers and implement the result of design as a program while preserving the architectural correctness. To deal with this problem, this paper proposes two novel ideas: Archpoint (Architectural point) and Archmapping (Archpoint Mapping). Archpoints are points for representing the essence of architectural design in terms of behavioral and structural aspects. Archmapping is a mechanism for checking the bidirectional traceability between design and code. The traceability can be verified by checking whether archpoints in design are consistently mapped to program points in code. For this checking, we use an SMT (Satisfiability Modulo Theories) solver.
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