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Hepatitis C Virus Serotyping: Comparison with Genotyping and Predictive Value upon Interferon Treatment

机译:丙型肝炎病毒血清分型:与基因分型和干扰素治疗预测价值的比较

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The performance of a commercial kit for hepatitis C virus (HCV) serotyping (Chiron RIBA HCV Serotype SIA, Chiron Corp., Emeryville, CA, USA) was analyzed on serum samples collected from different categories of HCV-infected subjects harboring genotypes 1 through 3. Approximately 75% of samples were serotypeable, the main determinants of sensitivity being the category of patients and the presence of reactivity with more than 3 antigens in the third generation recombinant immunoblot assay (RIBA 3.0, Ortho Diagnostic Systems, Raritan, NJ, USA). The presence of full reactivity in RIBA 3 was associated with genotype 1 and with higher viral load, and was more frequent in patients with chronic hepatitis C than in other categories (blood donors, pregnant women, patients with acute hepatitis) with lower rate of serotypeable samples. The rate of concordance between HCV serotype and genotype was higher in genotype 1 (86.2%) than in genotypes 2 (75%) and 3 (25%). The analysis of HCV serotype as a predictive factor for interferon treatment was carried out in 63 patients, showing a strong correlation between serotype 1 and lack of response. In conclusion, the HCV serotyping assay is more sensitive in patients with chronic hepatitis C than in other categories of HCV-infected subjects. The performance of the assay is affected by the number of bands in RIBA 3 and, although indirectly, by HCV genotype and RNA load. HCV serotype 1 is a strong predictor of lack of response to interferon treatment.%Die Performance eines Kits zur HCV-Serotypisierung (Chiron RIBA HCV Serotyping SIA) wurde anhand von Serumproben untersucht, die von HCV-Infizierten mit den Genotypen 1 bis 3 stammten. Etwa 75% der Proben waren serotypisierbar, dabei hing die Sensitivität von der Patientengruppe und der Reaktivität mit mehr als 3 Antigenen im rekombinanten Immunoblot-Assay der 3. Generation (RIBA 3.0, Ortho Diagnostic Systems) ab. Volle Reaktivität im RIBA 3 war mit Genotyp 1 und höherer Viruslast assoziiert, und trat häufiger bei Patienten mit chronischer Hepatitis C auf als in anderen Gruppen (Blutspender, Schwangere, Patienten mit akuter Hepatitis), letztere waren auch weniger oft serotypisierbar. HCV-Serotyp und -Genotyp waren häufiger beim Genotyp 1 konkordant (86%) als beim Genotyp 2 (75%) und 3 (25%). Serotyp 1 zeigte häufig fehlendes Ansprechen auf Interferon-Therapie.
机译:分析了从丙型肝炎病毒(HCV)血清分型的商业试剂盒(Chiron RIBA HCV血清型SIA,Chiron Corp.,Emeryville,CA,美国)的性能,方法是从不同类别的HCV感染受试者中收集的血清样本,这些样本具有基因型1-3 。大约75%的样品是可血清分型的,敏感性的主要决定因素是患者的类别以及在第三代重组免疫印迹测定(RIBA 3.0,Ortho Diagnostic Systems,Raritan,NJ,美国)中与3种以上抗原的反应性。 RIBA 3中存在完全反应性与基因型1和较高的病毒载量相关,并且与其他类别(血供者,孕妇,急性肝炎患者)的血清分型率较低的慢性丙型肝炎患者相比,其频率更高样品。 HCV血清型和基因型之间的一致性比率在基因型1中(86.2%)高于基因型2(75%)和基因型3(25%)。在63例患者中进行了HCV血清型分析,将其作为干扰素治疗的预测因素,显示出血清型1与缺乏反应之间有很强的相关性。总之,慢性丙型肝炎患者的HCV血清分型测定比其他类别的HCV感染受试者更敏感。该测定的性能受RIBA 3中条带数量的影响,尽管间接受HCV基因型和RNA负载的影响。 HCV血清型1是对干扰素治疗缺乏反应的强有力的预测指标。其他75%的探针可预防血清型变态反应,请与患者抗性和抗感染药联用。3抗原重组免疫测定法。第三代(RIBA 3.0,Ortho Diagnostic Systems)。 RIBA 3战争史上的第3场战争发生在Genotyp 1和Viruslast攻击者身上,而在Anderen Gruppen(布鲁斯彭德,施瓦格勒,帕蒂森·埃菲尔特斯·阿佩尔特·埃佩尔蒂·埃佩特里·埃佩尔蒂·埃佩尔蒂·埃佩特里·埃佩特里·埃佩特里斯·阿普特里·埃佩特里·埃佩特里·埃佩特里·阿普特里·埃佩特里·埃佩特里斯·阿普特里斯·埃普里特斯·阿普特里斯·埃普里特斯·埃普特里斯·埃普尔蒂耶斯·埃普尔蒂耶斯·埃普尔蒂耶斯·埃普尔蒂耶斯·阿普特里斯·埃普里耶斯·埃普里特斯·埃普里斯)的Viruslast顾问和发言人的采访中,您将看到以下内容: HCV-Serotyp和-Genotyp警告häufigerbeim Genotyp 1 konkordant(86%)以及beim Genotyp 2(75%)和3(25%)。 Serotyp 1干扰素疗法。

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