...
首页> 外文期刊>Canadian Journal of Fisheries and Aquatic Sciences >Base cation reservoirs in soil control the buffering capacity of lakes in forested catchments
【24h】

Base cation reservoirs in soil control the buffering capacity of lakes in forested catchments

机译:土壤中的基础阳离子水库控制着森林集水区湖泊的缓冲能力

获取原文
获取原文并翻译 | 示例
           

摘要

The acidification of forest soils and surface waters and their relatively poor recovery record following reductions in atmospheric sulphur emissions is a major ongoing environmental problem, particularly in northeastern North America. The slow recovery of surface water is widely hypothesized to result from depletion of reservoirs of base cations in soil. This is concordant with the theory that the acid-neutralizing capacity (ANC) of lakes is likely proportional to the size of the exchangeable base cation reservoirs present in surrounding watershed soils. However, data describing these linkages are still nonexistent in the literature. Here we show that lake ANC is highly predictable (r2 = 0.75) based on the size of the exchangeable Ca2+ reservoir in soil in 21 catchments representative of soil and lake conditions encountered in northeastern North America. This finding indirectly supports the hypothesis that the poor recovery of surface water from acidification is governed by the size of base cation reservoirs present in catchment soils. The size of the base cation reservoir in soil is thus a strong indicator of the acid–base status of both soils and surface waters.L'acidification des sols forestiers et des eaux de surface ainsi que leur récupération relativement mitigée malgré une diminution des dépôts atmosphériques de soufre représentent toujours un important problème environnemental, particulièrement dans le nord-est de l'Amérique du Nord. La faible récupération des eaux de surface a été principalement attribuée à la diminution des réservoirs de cations basiques dans les sols. Cela suppose que la capacité des eaux de surface à neutraliser les apports acides (CNA) est proportionnelle à la taille des réservoirs de cations basiques échangeables dans les sols des bassins versants. Bien que cette hypothèse paraisse plausible, elle n'a pas encore été démontrée. Dans cette étude, nous démontrons que la CNA des lacs peut être prédite avec succès (r2 = 0,75) à partir de la taille du réservoir échangeable de Ca2+ pour 21 bassins versants forestiers représentatifs des conditions lacustres et édaphiques rencontrées dans le nord-est de l'Amérique du Nord. Cette découverte supporte indirectement l'hypothèse selon laquelle la faible amélioration de la CNA des eaux de surface est contrôlée par la taille des réservoirs échangeables de cations basiques présents dans le sols. Ces derniers sont donc des indicateurs fiables du statut acido–basique non seulement des sols mais aussi des eaux de surface.
机译:森林土壤和地表水的酸化以及减少大气中硫排放后其相对较差的恢复记录是一个持续存在的主要环境问题,尤其是在北美东北部。人们普遍认为地表水的缓慢恢复是由于土壤中的碱性阳离子储量减少所致。这与理论相一致,即湖泊的酸中和能力(ANC)可能与周围流域土壤中存在的可交换碱性阳离子储集层的大小成正比。然而,描述这些联系的数据在文献中仍然不存在。在此我们根据21个流域代表湖泊和湖泊的土壤中可交换的Ca 2 + 储集层的大小表明,湖泊ANC具有高度可预测性(r 2 = 0.75)在北美东北部遇到的情况。这一发现间接支持了以下假设:集水土壤中存在的碱性阳离子储层的大小决定着酸化回收地表水的能力差。因此,土壤中碱金属阳离子库的大小是土壤和地表水酸碱状态的有力指标。大气层中的酸碱度降低,大气层中的镁含量降低。 de soufrereprésententtoujours是不重要的环境问题,特别是北部美国北部地区的dans le nord-est。基本的淡入淡出,是淡淡的淡淡基础上的保留权。 Cela假设表面活性剂中和酸的能力要达到基准(CNA)的基本比例,而可更换的bassins bass basins的替代品。 Bien que cettehypothèseparaisse合理,elle n'a pas encoreétédémontrée。 Dans cetteétude,Casa des Las Peutêtrepréditeavecsuccès的示威者(r 2 = 0,75)和可更换的Ca 2 + 倒入21个低音提琴的森林人代表条件的北部和北部的美国之声。 Cétedécouverte支持间接法修正案,Cana de la de la de la de la de la la delle de la de la de la de la de la de la de la de la deCéde de de la de la de la de la de de la de la de sols不能在法定基础上对酸碱状态进行说明。

著录项

相似文献

  • 外文文献
  • 中文文献
  • 专利
获取原文

客服邮箱:kefu@zhangqiaokeyan.com

京公网安备:11010802029741号 ICP备案号:京ICP备15016152号-6 六维联合信息科技 (北京) 有限公司©版权所有
  • 客服微信

  • 服务号