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【24h】

THE ARCHITECTURE EXPLAINED BY PRESIDENT SUKARNO: Indonesian Pavilion in 1964 New York World's Fair Part 1

机译:苏卡诺总统解释的建筑:1964年纽约世博会第1部分的印尼馆

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摘要

本研究は,ィンドネシァ初代大統領スカルノの演説などの資料から,ニューヨーク国際博覧会(1964)におけるィンドネシァ館の建築が,彼によつて提唱された建国の理念の具現であることを明らかにするものである。首都ジャカルタなど国内に様々な記念的建築が建造され,政治的示威が都市空間に巧みに演出されたことについては既往の研究があるのに対し,博覧会を通じた建築による国家の表象に光をあて,国際的な意義も吟味している点に新規性がある。@@他方,ィンドネシァ館が構想された時期は,ちょうどスカルノが西欧的な議会制民主主義を廃止し,自ら「指導される民主主義」と名付けた体制を導入した時期に重なっている。国内の諸勢力の合従連衡の中で国づくりが進められた当時の情勢を踏まえ,象徴操作のための大きな演出の舞台としての博覧会の利用,またスカルノが志向する政治体制へ国民を導く内政的な意図を検証するなど,今後の論の発展に期待したい。%1964 New York World's Fair marked the first Indonesian appearance in a world exposition after becoming independent. Its appearance was essential, as it was built in a grand pavilion and the only project built outside the country at that period. The pavilion was proposed and control lea intensely by President Sukarno in each of its processes. This study's purpose is to understand the meaning of Indonesian appearance in the exposition and the architecture of the pavilion through the speeches and ideas delivered by Sukarno. It is concluded that Indonesian Pavilion was an architecture for diplomacy directed by Sukarno's vision.
机译:这项研究的目的是要阐明,纽约国际博览会(1964)上印尼馆的建筑是对他提出的建国理念的一种实现,该理念是根据印尼第一任总统苏加诺的讲话等材料获得的。在那儿。尽管先前有关于以下事实的研究:在首都(如雅加达)建造了各种纪念建筑物,并且在城市空间巧妙地进行了政治示威,但通过展览展示了国家的代表性因此,新颖之处在于它还检查了其国际意义。 @@另一方面,构思印尼博物馆的时间与Soekarno废除西方议会民主制并引入一种被他称为“领导民主制”的制度的时间恰逢。基于在国内大国的协调下促进建国的情况,利用博览会作为大规模生产符号操纵的舞台以及内部政治将人们引向苏加诺打算的政治体制的基础我希望该理论的未来发展,例如验证其意图。 1964年纽约世界博览会独立后,这是印尼在世界博览会上的首次亮相,它的外观至关重要,因为它建在一个大亭子上,并且是当时在国外建造的唯一项目。本研究的目的是通过苏加诺发表的演讲和构想来了解印尼在世博会上的出现和展馆的建筑的含义。苏加诺的愿景指导外交。

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