首页> 外文期刊>電子情報通信学会技術研究報告 >シンクライアントトラヒックの性能向上のための遅延解析とTCP層最適化
【24h】

シンクライアントトラヒックの性能向上のための遅延解析とTCP層最適化

机译:延迟分析和TCP层优化可改善瘦客户端流量的性能

获取原文
获取原文并翻译 | 示例
       

摘要

シンクライアントシステムとは,本稿では,クライアントからキーボード・マウスイベントを送信し,サーバから画面情報を受信するシステムを指す.本稿においては,シンクライアントシステムで発生するトラヒックを,文字情報に相当するインタラクティブデータフローと,ウインドウなどの画面情報に相当するバルクデータフローからなる二状態系で把握し,利用者の操作性能を向上させるために,通信全体の性能を維持しつつ前者の遅延を最小化することを目的とする.実システムから抽出したトラヒックを用いてシミュレーションを行い,インタラクティブデータフローの遅延の要因は,ボトルネックリンクに接続するルータでのキューイング遅延と,サーバのTCP送信バッファにおける送信遅延であることを示す.さらに,インタラクティブデータフローの優先制御を行い,かつ,バルクデータフローの再送タイムアウトの発生を抑制する手法を提案し,各データフローがTCPコネクションを共有する場合と個別に持つ場合それぞれにおいて,遅延が改善されることを示す.%Thin-client system is a system in which a client transmits a user event such as a mouse or keyboard input to a server and the server returns screen updates of a desktop application to the client. Network traffic in a thin-client system, that is, thin client traffic, is recognized by using two state system, that is consist of interactive data flows and bulk data flows. The interactive data flows mainly transfer character information, and the bulk data flows transfer screen update information. Our purpose is to minimize the latency time of the interactive data flows as well as to keep the performance of whole data flows in order to improve user's operation performance. We run the traffic simulation using the real field data, and show that the latency time of an interactive data flow is almost the sum of queuing delay at the router connecting to the bottleneck link and TCP's transmit delay at the server. We propose techniques of priority queuing of the interactive data flows as well as restraining the retransmission time out of the bulk data flows, and we show the effectiveness of the techniques when the two data flows exist together in a TCP connection as well as when each data flow has its own TCP connection.
机译:在本文中,瘦客户端系统是一种从客户端发送键盘/鼠标事件并从服务器接收屏幕信息的系统。在本文中,我们通过两个状态系统来掌握在瘦客户机系统中发生的流量,该状态系统由对应于字符信息的交互式数据流和对应于诸如窗口之类的屏幕信息的批量数据流组成,并改善了用户操作性能。因此,目的是在保持整个通信性能的同时使前一个延迟最小。使用从真实系统中提取的流量进行仿真,结果表明,交互式数据流的延迟因素是连接到瓶颈链路的路由器的排队延迟和服务器的TCP发送缓冲区中的传输延迟。此外,我们提出了一种方法来控制交互式数据流的优先级,并抑制批量数据流的重传超时的发生,并在每个数据流共享一个TCP连接的情况下以及在其具有单独的TCP连接的情况下改善延迟。如图所示。 %瘦客户端系统是这样的系统,其中客户端将诸如鼠标或键盘输入之类的用户事件发送到服务器,并且服务器将桌面应用程序的屏幕更新返回给客户端。瘦客户端系统中的网络流量瘦客户端流量是通过交互式数据流和批量数据流两种状态系统来识别的,交互式数据流主要传输字符信息,批量数据流传输屏幕更新信息。为了提高用户的操作性能,交互数据流的等待时间以及保持整个数据流的性能。我们使用实地数据进行流量仿真,结果表明交互数据流的等待时间为我们提出了交互式数据流的优先级排队技术以及r的基本排队技术,这些技术几乎是连接到瓶颈链路的路由器的排队延迟与服务器的TCP传输延迟之和。减少大量数据流中的重传时间,当两个数据流同时存在于TCP连接中以及每个数据流具有自己的TCP连接时,我们将展示该技术的有效性。

著录项

相似文献

  • 外文文献
  • 中文文献
  • 专利
获取原文

客服邮箱:kefu@zhangqiaokeyan.com

京公网安备:11010802029741号 ICP备案号:京ICP备15016152号-6 六维联合信息科技 (北京) 有限公司©版权所有
  • 客服微信

  • 服务号