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北海道に生息する希少野生動物の保護活動

机译:生活在北海道的珍稀野生动物的保护活动

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摘要

タンチョウはアイヌの人々に「サルルン・カムイ」(湿原の神、ヨシ原の神)と呼ばれ、大切にされてきた。江戸時代までは北海道各地の湿地にいたと考えられていた。しかし、明治に入ると、北海道の開拓による営巣地の減少、狩猟による乱獲により、1900年頃には「絶滅した」と言われた。ところが、1924年、釧路湿原の一角で10数羽のタンチョウが「再発見」され、1935年には国の天然記念物に指定、さらに特別天然記念物となって今日に至っている。1950年頃から冬の給餌活動が始まり、現在は1200羽をこえるタンチョウが生息している。しかし、現在でも、生息地である湿原が減っている、交通事故や電線への接触事故など新たな危険にも曝されており、絶滅する危険性がある。本講演では、北海道に生息する野生動物の保護活動について紹介する。今後もずっとタンチョウとともに暮らしていくためには、その生態を知り、彼らにとって本当に必要なことは何かを考えて行動することが必要である。これは、タンチョウに限らず、道東にかろうじて残された野生動物すべてに言えることであり、彼らが生きていくことのできる自然を保全することが、めぐり巡って、人間の暮らしを豊かにすることにつながるのである。%Japanese cranes have been called as 'God of Marshland' and treasured by Ainu people. Until Edo period, they are considered to live in marshlands around Hokkaido. In Meiji period, many people immigrated to Hokkaido. Many cranes have hunted and marshlands are changed to farms, so living space for cranes disappeared. Not only in Hokkaido, but also in Japan mainland, where is living space for cranes in winter, marshlands disappeared. Those are the reasons why Japanese cranes have been considered to be extinct. However 10 individuals were discovered in Kushiro marshland in 1924. It is designated as a National Natural Monument in 1935 and a Special Natural Monument in 1952. In 1950 feeding activity in winter is started and over 1200 Japanese cranes live in east Hokkaido. On the other hand, marshland, which is an important living space for them, is becoming smaller. They became too friendly with humans and new dangers, for example traffic accidents or rushing to electric cables, are appeared. So, they are in danger of extinction at the present. In this paper, protecting activities of rare animals in Hokkaido is introduced. In order to live with Japanese Crane in the future, we have to know their ecology, think what they really need, and take action. This is not only for Japanese Crane, but a common protection methodology for rare animals. Protecting natural environment, in which they can live, makes human life rich in tern.
机译:丹顶鹤被阿伊努人珍爱,阿伊努人被称为“萨伦·卡米(Sarun Kamui)”(沼泽之神,吉原之神)。直到江户时代,它一直被认为是北海道周围的湿地。然而,在明治时代,由于北海道开垦和狩猎过度而造成的筑巢地点减少,据说在1900年左右已“灭绝”。但是,在1924年,the路沼泽的一角“发现”了10多头丹顶鹤,1935年被指定为国家级自然历史遗迹,如今已成为特殊的自然遗迹。 1950年左右,开始了冬季饲养活动,现在有1200多只日本起重机生活。但是,即使到现在,由于存在新的危险,例如沼泽地减少,交通事故和接触电线等,该栖息地仍有灭绝的危险。在本讲座中,我们将介绍居住在北海道的野生动物的保护活动。为了始终与起重机生活在一起,有必要了解它们的生态并思考它们真正需要采取的行动。这不仅适用于日本鹤,而且适用于该国东部几乎没有的所有野生动物,保护它们可以生存的自然环境可以四处旅行并丰富人类的生活。它导致。日本鹤被阿伊努人称为“沼泽地之神”,在江户时代以前被认为生活在北海道附近的沼泽地中。不仅在北海道,而且在冬天冬天起重机生活空间的日本大陆上,沼泽地也消失了,这就是日本起重机被认为灭绝的原因,但是有十个人于1924年在Ku路沼泽地被发现,1935年被指定为国家自然保护区,1952年被指定为特殊自然保护区.1950年冬季开始饲养活动,北海道东部生活着1200多只日本鹤。它们对人类过于友好,并出现了新的危险,例如交通事故或抢电线,这对他们来说是一个重要的生存空间,并且正在变得越来越小。因此,它们目前处于灭绝的危险中。本文介绍了北海道珍稀动物的保护活动。为了将来与日本鹤生活在一起,我们必须了解它们的生态,思考它们的真正需求。然后采取行动。这不仅适用于日本鹤,而且是稀有动物的常见保护方法。保护自然环境以使其得以生存,可以使人类的生活更加丰富。

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