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スケッチ入力による効果線を用いた3Dモーション入力法

机译:通过草图输入使用效果线的3D运动输入方法

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摘要

スケッチインタフェースにより描かれた効果線を基に3Dモーション入力を行う手法を提案する。本手法では、ユーザがスケッチにより物体の動きを表す軌跡(効果線)を描く。描かれた軌跡は、3D空間平面への投影による2次元から3次元への変換、追加の効果線入力による変形、スムージングおよび曲線化を経て、物体の3次元空間での動きとなる。これにより、キーフレーム法など、既存の3Dモーション入力インタフェースと比較し、より簡単なモーション入力を可能とする。%We propose a sketch interface for generating 3D motions. The interface allows input strokes as object's motion lines which represent 3D motions. Input strokes are transformed into 3D object motions through projection, deformation, smoothing and curve fitting processes. This interface is more intuitive and easy to use than conventional key-frame animation .
机译:我们提出了一种基于草图界面绘制的效果线的3D运动输入法。在这种方法中,用户通过绘制草图来绘制表示对象运动的轨迹(效果线)。绘制的轨迹通过3D空间平面上的投影从二维到三维的转换,附加效果线输入的转换,平滑和弯曲,成为对象在三维空间中的运动。与现有的3D运动输入界面(例如关键帧方法)相比,这可以简化运动输入。 %我们提出了一个用于生成3D运动的草图界面,该界面允许输入笔划作为代表3D运动的对象运动线,通过投影,变形,平滑和曲线拟合过程将输入笔划转换为3D对象运动,该界面更加直观,直观比传统的关键帧动画更易于使用。

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