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トランペット奏者の声道の音響的役割について

机译:论小号手声带的声学作用

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摘要

Brass instruments are blowed by vibrating the lips of the player just as the sound source of voice is produced by vibrating the vocal folds. It is empirically known that skilled players of brass instruments adjust the shape of the vocal tract depending on the blowing pitch, suggesting that the acoustical feedback of the vocal tract has some influence on the sound generation mechanism of the lips. The source-filter interaction in performing the trumpet is investigated in this paper by using morphological observation and acoustical analysis of the player's vocal tract and a time-domain blowing simulation.%声帯の振動こ基づいた人の発声機構とリードの振動に基づいた管楽器の発音機構とは、弾性を有する構造体と呼気流の相互作用によって音源波が生成される点で共通性がある。また、これらの発音機構の下流側では、人の声道に楽器本体が対応しており、上流側では、気管や肺などの声門下部に、管楽器演奏者の声道や声門下部(演奏者の空気柱)が対応している。管楽器の演奏者は、吹奏音の高さに合わせて声道の形状を調整することが知られている。これは、演奏者の空気柱がリード部の発音機構に影響する可能性(音源-フィルタ相互作用)を示唆している。本論では、トランペット奏者の声道形状、声道音響特性や、時間領域での吹奏シミュレーションにより、管楽単における音響相互作用の可能性を調べた結果について述べる。
机译:通过振动演奏者的嘴唇来吹奏铜管乐器,就像通过振动人声褶皱产生声音的声源一样。经验上知道,铜管乐器的熟练演奏者会根据吹奏音高来调整声道的形状,这表明本文通过对演奏者声道的形态学观察和声学分析以及一段时间的变化,研究了在吹小号时声源-滤波器之间的相互作用。域吹气模拟。%声带振动基于振动的人体发声机制和基于簧片振动的管乐器的发声机制很普遍,其中源波是由弹性结构和呼气流之间的相互作用产生的。有一种自然。在这些发声机制的下游,乐器的身体对应于人类的声道,而在上游,则是管乐器演奏者的声道和声门的下部(演奏者的声道)支持气柱)。已知管乐器演奏者根据管风的高度来调节声道的形状。这表明表演者的气柱可能会影响芦苇的声音产生机制(源-滤波器相互作用)。在本文中,我们通过时域仿真描述了喇叭演奏者的声道形状和声道声学特性的调查结果,以及在管乐器中进行声音交互的可能性。

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