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デザインワークに3次元空間は不要か?: 新コンセプト「実物大+実操作可能」に基づく3Dスケッチシステム

机译:设计工作不需要3D空间吗? :基于“实际大小+可以实际操作”新概念的3D草图系统

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摘要

"Media" is an artifact that expands our creativity and intelligence. We have been studying a wide range of creativity-centered media to ensure that systems truly support creative and intelligent human activities. Specifically, for over ten years we have developed many 3D sketch systems that support the design of 3D objects. However, their long-term evaluation has revealed that they are not used by designers in real fields. Even worse, they are treated as if they were just mere attractions in an amusement park. The fundamental problem is the lack of the indispensable function for 3D space. In this paper, we propose new design principles, "life-sized and operable", which make the 3D sketch system truly valuable for the designer. The new 3D sketch system is designed on the basis of "Life-sized and Operable", developed, and evaluated successfully.%我々はバーチャルリアリティ技術を用いて目の前わ3次元空間に直接スケッチする一連の3Dスケッrnチシステムを開発してきた・しかしながら,3次元表示は新しいメディアであるため,当初,デザイナを惹き付けるが,すぐに利用されなくなってしまう.つまり,3次元表示は一種の単なるアトラクションであり,デザインには不要である・本論文では,根本的な問題は3次元空間を必須とする機能の欠如にあることを指摘し,新コンセプト「実物大+実操作可能」に基づく3Dスケッチシステムを提案する.
机译:“媒体”是扩大我们的创造力和智慧的人工产物。我们一直在研究各种以创造力为中心的媒体,以确保系统真正支持创造力和智慧的人类活动。具体而言,十多年来,我们开发了许多支持3D对象设计的3D草图系统。但是,他们的长期评估表明,设计师没有在实际领域中使用它们。更糟糕的是,它们被当作只是游乐园中的景点而被对待。基本问题是缺少3D空间必不可少的功能。在本文中,我们提出了新的设计原则,即“逼真的尺寸和可操作性”,这使3D草图系统对设计师而言确实有价值。新的3D草图系统是在“真人大小且可操作的”基础上设计,开发并成功评估的。%チシステムを开発してきた・しかしながら,3次元表示は新しいメディアであるため,当初,デザイナを引发き付けるが,すぐに利用されなくなってしまう。つまり,3次元表示は一种の単なるアトラクションであり,デザインには不要である・本论文では,根本的な问题は3次元空间を必须とする机能の欠如にあることを指摘し,新コンセプト「実物大+実操作可能」に基づく3Dスケッチシステムを推进テムを。

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