We have proposed a system scatters a program to a launch program and many shared libraries to control the loading process of the scattered program more flexibly and effectively. This paper describes methods to improve the performance or the memory consumption of programs scattered by the system. The system increases flexibility of programs by scattering them in functions unit and makes the loading process of the program effectively. On the other hand, the scattered programs has performance overhead of scattering. In this paper, we propose a method to reduce the overhead and increase the performance of the scattered programs. Moreover, we propose a method to reduce memory consumption by unloading unnecessary shared libraries from memories.rnIn this paper, we describe the summary of the scattering system and the methods. Then, we show the evaluation of the method and discuss problems to be solved.%我々は,ソースコードをコンパイル,リンクした際に得られる実行ファイルや共有ライブラリといったオブジェクトファイルを小さな起動プログラムと多数の共有ライブラリに分割することで,プログラムのロード処理をより柔軟に制御,効率化する手法を提案してきた.本稿では,この機構によって分割されたプログラムのパフォーマンス向上やメモリ消費量削減を実現するための手法を取り上げる,我々が提案する分割機構は,関数を最小単位としてプログラムを分割することでより柔軟に制御することを可能とし,プログラムのロード処理の効率化を実現するものであった.一方で,プログラムの実行を通して分割のオーバーヘッドが生じ,パフォーマンス低下が生じる問題が残存していた.これに対し,本稿では,このオーバーヘッドを削減する手法を提案する.また,不要になった共有ライブラリをメモリ上からアンロードすることにより,メモリ消費量削減をさらに進める手法についても実現した.本稿では,分割機構の概要を示した上で,これらの手法について述べ,その評価と今後の課題について蒜諭する.
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