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丹下健三による今治市における市民広場の空間構成の変容

机译:今zo健三(Kenzo Tange)改变今治市市民开放空间的空间构成

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摘要

第二次世界大戦後、日本の民主主義の象徴として全国各地に市民広場が建設される。その後のモータリゼーションの飛躍的発展によって、多くの市民広場は機能不全に陥ることになるが、被災した伝統的都市構造の復興の中で新しく位置づけられた市民広場の都市空間としての再評価は不十分である。前稿では、丹下健三(1913〜2005)の設計による今治市における巿民広場(1958)について、市庁舎(1958)、公会堂(1958)における計画案の変遷を分析し、今治市における市民広場の空間構成を考察した。%This paper aims to elucidate the transformation of the spatial composition of the civic plaza in Imabari city by Kenzo Tange through the analysis of the extension design process of the Imabari city complex. After the completion of the municipal buildings in Imabari city in 1958, the citizen hall (1965), the first annex (1972) and the second annex (1994) were also built by Kenzo Tange in the civic plaza as the extension projects. Through the analysis of the construction process of each project, we can find that Kenzo Tange has changed his idea about the civic plaza as the center of the city.
机译:第二次世界大战后,整个日本都建立了市民广场,象征着日本的民主。此后,尽管许多市民广场会由于机动化的迅速发展而变得功能失调,但在受损的传统城市结构的重建中,重新定位新定位为城市空间的市民广场是不够的。是的。在上一篇文章中,我们分析了由丹下健三(1913-2005)设计的今治市人民广场(1958)的市政厅(1958)和公民馆(1958)的规划计划的变迁,以及我们考虑了空间结构。本文旨在通过对今治市综合体的扩建设计过程进行分析,阐明Kenzo Tange对今治市的市政广场的空间构成的转变.1958年今治市的市政建筑竣工后,公民大厅(1965),第一附属建筑(1972)和第二附属建筑(1994)也是由Kenzo Tange在市政广场建造的,作为扩建项目。通过对每个项目的建设过程进行分析,我们可以发现Kenzo丹吉(Tange)改变了对以城市广场为城市中心的看法。

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