首页> 外文期刊>電子情報通信学会技術研究報告 >触覚メディア内同期アルゴリズムの同期品質比較
【24h】

触覚メディア内同期アルゴリズムの同期品質比較

机译:触觉媒体中同步算法的同步质量比较

获取原文
获取原文并翻译 | 示例
       

摘要

In this report, we make a synchronization quality comparison of intra-stream synchronization algorithms for haptic media in work where a user lifts and moves a virtual object and in a remote drawing instruction system. As a haptic interface device, we use PHANToM DESKTOP or SPIDAR-G AHS in the former work and PHANToM Omni in the latter. We handle five intra-stream synchronization algorithms for haptic media: Virtual-Time Rendering (VTR), Buffering, Skipping, Queue Monitoring (QM), and the adaptive buffer control. By objective and subjective assessment, we clarify the quantitative relationships among the algorithms.%本報告では,仮想オブジェクトを持ち上げて動かす作業と遠隔描画教示に対して,触覚メディア内同期アルゴリズムの同期品質を比較している.前者の作業に関しては,触覚インタフェース装置としてPHANToM DESKTOPまたはSPIDAR-G AHSを用い,後者では,PHANToM Omniを使用している.触覚メディア内同期アルゴリズムとしては,VTR(Virtual-Time Rendering),Buffbring,Skipping,QM(Queue Monitoring),及び適応バッファ制御の五つを扱い,主観評価と客観評価によって,アルゴリズム間の定量的な関係を明らかにする.
机译:在本报告中,我们对工作中用户举起和移动虚拟对象以及在远程绘图指令系统中的触觉媒体的流内同步算法的同步质量进行比较。作为触觉接口设备,我们使用PHANToM DESKTOP或SPIDAR前者中的-G AHS和后者中的PHANToM Omni。我们为触觉媒体处理五种流内同步算法:虚拟时间渲染(VTR),缓冲,跳过,队列监视(QM)和自适应缓冲区控制。通过客观和主观评估,我们阐明了算法之间的定量关系。%在本报告中,我们比较了触觉媒体同步算法在提升和移动虚拟对象以及进行远程绘图教学方面的同步质量。对于前者,将PHANToM DESKTOP或SPIDAR-G AHS用作触觉接口设备,而对于后者,则使用PHANToM Omni。作为触觉媒体中的同步算法,我们处理VTR(虚拟时间渲染),Buffbring,Skiping,QM(队列监视)和自适应缓冲区控制。澄清。

著录项

相似文献

  • 外文文献
  • 中文文献
  • 专利
获取原文

客服邮箱:kefu@zhangqiaokeyan.com

京公网安备:11010802029741号 ICP备案号:京ICP备15016152号-6 六维联合信息科技 (北京) 有限公司©版权所有
  • 客服微信

  • 服务号