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複数フロー環境下での遅延制約を考慮した経路計算アルゴリズム

机译:多流环境下考虑时延约束的路由计算算法

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摘要

As a network becomes high-speed and broadband, streaming services such as audio and video have gained great popularity and services such as HDTV are expected to be in commerce in near fixture in the Internet. These services require strict delay constraint to prevent their service quality from being deteriorated. This paper proposes CSPF (Constraint Shortest Path Fast) algorithms which satisfy delay constraint and make route as optimal as possible by using empty wavelength information as the cost function. We also show the effectiveness of our proposed CSPF algorithms by simulation experiments.%ネットワークの高速大容量化に伴い、音声・映像等のストリーミングサービスが普及してきており、将来的にはHDTVなど高画質映像を配信することが予想される。これらのサービスを提供するためには、品質劣化を防ぐために厳しい遅延条件を満たす必要がある。本稿では、コスト関数に空き波長情報を使用する事によって、波長資源を極力有効利用しながら、遅延の制約条件を満たす経路を発見するCSPF(Constraint Shortest Path Fast)アルゴリズムを提案するとともに、シミュレーションによりその有効性を示す。
机译:随着网络的高速发展和宽带化,音频和视频等流媒体服务日益普及,而HDTV等服务则有望在互联网的近端商业化,这些服务需要严格的延迟约束以防止其服务质量为了避免这种情况的恶化,本文提出了一种CSPF(约束最短路径快速)算法,该算法通过使用空波长信息作为代价函数来满足延迟约束并使路由尽可能最佳。我们还通过仿真实验证明了所提出的CSPF算法的有效性。 %随着网络速度和容量的增加,音频和视频等流媒体服务已变得越来越普及,并且预计将来将分发HDTV等高质量视频。为了提供这些服务,有必要满足严格的延迟条件以防止质量下降。在本文中,我们提出了一种CSPF(约束最短路径快速)算法,该算法通过在成本函数中使用自由波长信息来找到一条满足延迟约束的路由,同时尽可能多地利用波长资源。证明有效性。

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