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SfM位置推定による静的シーンの自由視点画像生成

机译:通过SfM位置估计生成静态场景的自由视点图像

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摘要

静止物体のみで構成されたシーンをハンディカメラで撮影し,その動画像をもとに自由視点画像を生成する手法を提案する.自由視点画像を生成する際に必要な情報であるカメラの位置と向きの推定を,従来手法においてはチェックパターンを用いたり,疑似透視投影を用いた因子分解法により求めていたため,ハンディカメラが撮影できる軌跡が制限されてしまっていた.それに対して提案手法においては,より自由な軌跡から撮影された動画像から自然特徴点の軌跡を用いてStructure from Motionによりカメラの位置と向きを求め,数枚の参照画像を選択し,仮想視点の奥行きを求めて自由視点画像を生成する.%We propose a method that generates free-viewpoint images for static scene from a video captured by a handy camera. In some previous works, camera pose/positions are estimated by capturing a checkerboard pattern or using factorization method in pseudo perspective projection. In our method, Structure from Motion is used to estimate camera pose/positions. From the reconstructed frame images, some frames are selected to estimate a depth map of a virtual view. And we render the virtual view by the estimated depth map and selected some frame images.
机译:我们提出了一种使用手持相机捕获仅包含静止物体的场景并基于运动图像生成自由视点图像的方法。由于作为生成自由视点图像所必需的信息的照相机的位置和方向是通过使用检查图案的常规方法或使用伪透视投影的因式分解方法而获得的,因此便携式照相机捕获了图像。可以完成的轨迹是有限的。另一方面,在提出的方法中,摄像机的位置和方向是根据来自运动的结构,使用从更自由的轨迹捕获的运动图像中的自然特征点的轨迹来计算的,选择了几个参考图像,然后选择了虚拟视点。通过查找深度来生成自由视点图像。在以前的一些工作中,通过捕获棋盘格图案或在伪透视投影中使用分解方法来估计摄像机的姿势/位置。在我们的研究中,我们提出了一种从手持摄像机捕获的视频中为静态场景生成自由视点图像的方法。方法,使用“运动结构”来估计相机的姿势/位置。从重建的帧图像中,选择一些帧以估计虚拟视图的深度图。然后,通过估计的深度图渲染虚拟视图并选择一些帧图像。

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