Recently, application of augmented reality technologies to the field of computer games has been attracted attention. To our knowledge, however, there is hardly a markerless augmented reality game at practical level. Therefore, we extend a 3D game framework, named Radish developed in our laboratory, and intend to realize practical games using markerless augmented reality. In this paper, we explain the outline of the algorithm of simultaneous localization and mapping developed in our laboratory, and evaluate the computing performance and the availability for games using a sample game we developed.%近年,拡張現実(AR)のコンピュータゲームへの応用が注目されているが,マーカレスARゲームについてはまだ実用レベルに達しているものが見当たらない.そこで本研究では,著者らの研究室でJavaを用いて開発した3DゲームフレームワークRadish を拡張し,実用的なマーカレスARゲームの実現を目指す.本稿では,マーカレスAR用に考案したSLAM アルゴリズムの概要を説明し,実験用ゲームを用いて実行速度及びゲームとしての有効性について評価する.
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