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【24h】

視覚障害者向けタッチパネル神経衰弱ゲームにおける指操作方法の評価

机译:视觉障碍者在触摸屏神经衰弱游戏中手指操作方法的评价

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摘要

Toward the upcoming ubiquitous computing and networking era, the digital divide problem of visually impaired people seems to become more serious today. So we have been developing universal designed interactive contents on touch screens with due consideration for visually impaired people. In this article, a concentration game with iPad was implemented and evaluated with twelve visually impaired people when the panel setting was single touch mode and multi touch mode. From the experiment, average time to clear the game of multi touch mode is shorter than that of single touch mode, and the number of times to turn over the cards of single touch mode was smaller than that of multi touch mode, many subjects use their finger in the same way as single touch mode when they play multi touch mode.%私たちはこれまで,重度視覚障害者がタッチパネルの画面レイアウトを把握しやすいよう触れた際に鳴る音に工夫し,晴眼者も楽しめるユニバーサルデザイン(UD)なインタラクティブコンテンツの開発を行ってきた.本稿ではiPadを用いた視覚障害者向け神経衰弱ゲームを実装し,12名の重度視覚障害者の協力により,シングルタッチモードとマルチタッチモードでの指の動き,プレイ時間,めくった回数の評価を行った.その結果,プレイ時間の平均がマルチタッチのほうが低く,めくつた回数の平均はシングルタツチの方が少ないことがわかった.また,マルチタッチモード時でも1本の指で操作する被験者が多いことがわかった.
机译:在即将到来的无处不在的计算和网络时代,视觉障碍者的数字鸿沟问题在今天似乎变得更加严重,因此我们一直在开发针对触摸屏的通用设计的交互式内容,同时适当考虑了视觉障碍者。当面板设置为单点触控模式和多点触控模式时,由12位视力障碍者实施和评估了iPad游戏。从实验中,清除多点触控游戏的平均时间要短于单点触控模式,并且单点触控模式下翻动卡片的次数小于多点触控模式下的翻动次数,许多受试者在玩多点触控模式时以与单点触控模式相同的方式使用手指。我们开发了一种通用设计(UD)交互式内容,视障人士可以通过设计残障人士在触摸时可以听到的声音来使其易于理解触摸屏的屏幕布局,从而使有视觉享受的人可以享受到。我们为12名患有严重视力障碍的人合作,为儿童实施了一个神经游戏,并评估了手指的运动,玩耍的时间以及单点触控模式和多点触控模式的翻转次数。 (A)发现在多点触摸上花费的平均时间更低,在单点触摸上抽动次数的平均值更低,并且即使在多点触摸模式下,许多对象也用一根手指进行操作。

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