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企業におけるゲーミフィケーションの活用と課題

机译:公司中的利用和游戏化问题

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摘要

Gamification has been applied in marketing and business process improvement. Although some companies have been successful in achieving their goals such as enhancing their customer satisfaction or increasing their productivity with well-designed gamification structures, others have been failed in attracting new users and customers. This article introduces the successful cases of gamification in business and problems the companies have been facing.%以上,本稿では,企業におけるゲーミフィケーションの活用と課題について紹介した.本稿ではアプリケーションの事例を中心に紹介しているが,ゲーミフィケーションは必ずしもアプリケーションの開発が必要なものではない.ラジオ体操のスタンプカードも古くから続くゲーミフィケーションの例として取り上げられることも多く,アイデア一つでラジオ体操のようなアナログなゲーミフィケーションも充分ビジネスの分野で効果を発揮するだろう.
机译:游戏化已应用于市场营销和业务流程改进中,尽管有些公司已经成功实现了目标,例如通过精心设计的游戏化结构来提高客户满意度或提高生产力,但其他公司却未能吸引新用户和新客户。本文介绍了业务化游戏化的成功案例以及公司所面临的问题。%以上,本文介绍了公司游戏化的利用和问题。游戏化并不一定需要开发应用程序,无线电锻炼卡邮票卡经常被用作游戏化的例子,这种游戏化已经存在很长时间了,其中一个想法就是类似游戏化的无线电游戏。在业务领域将完全有效。

著录项

  • 来源
    《自動車技術》 |2014年第5期|12-17|共6页
  • 作者

    村田 輝行;

  • 作者单位

    (株)野村総合研究所 ソリューション開発センター(100-0004 千代田区大手町1-7-2);

  • 收录信息 美国《科学引文索引》(SCI);
  • 原文格式 PDF
  • 正文语种 jpn
  • 中图分类
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